ועדת הפנים אישרה: הארכת תקופת הכרזה לפינוי-בינוי

החשיבות של תקופת ההכרזה של המתחמים היא שהפרויקטים יוכלו להמשיך וליהנות מהטבות מס שונות וממסלול מיוחד של המדינה בקידום הפרויקט

פרויקט פינוי בינוי בגבעתיים / צילום: תמר מצפי
פרויקט פינוי בינוי בגבעתיים / צילום: תמר מצפי

בשורה לבעלי דירות במתחמי פינוי בינוי שהוכרזו על ידי המדינה וליזמים המקדמים פרויקטים אלו. ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה היום את הצעת החוק אותה הגיש שר הפנים גדעון סער, המבקשת להאריך את תקופת ההכרזה על מתחמי פינוי בינוי בשש שנים נוספות בנוסף ל-12 השנים שכבר חלפו.

הצעת החוק, שהגשתה נחשפה ב"גלובס", הוגשה לאחר שגם במשרד הפנים הבינו שפרויקטים של פינוי בינוי אורכים שנים ארוכות וכי 12 השנים שהיו קבועות עד כה בחוק אינן מספיקות. החשיבות של תקופת ההכרזה של המתחמים היא שהפרויקטים יוכלו להמשיך וליהנות מהטבות מס שונות וממסלול מיוחד של המדינה בקידום הפרויקט. ארכה זו, של שש שנים נוספות, תינתן במידה והתוכנית אושרה בוועדת התכנון ובתנאי שישנו רוב מיוחס של 80% מבין בעלי הדירות שחתמו על עסקת פינוי בינוי.

מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת הכריזה המדינה על למעלה מ-100 מתחמי פינוי בינוי ברחבי הארץ, כאשר מתוכם רק מעטים רשמו התקדמות משמעותית. על פי נתוני משרד הפנים, נכון להיום ישנם 70 מתחמים הנמצאים בהליך פינוי בינוי כאשר הצעת החוק רלוונטית ל-13 מתוכם שיוכלו להתממש רק בתנאי של מתן הכרזה שלישית. 13 מתחמים אלה עתידים לכלול 7,000 יחידות דיור חדשות. פרויקטים אלו ממוקמים בין היתר בנתניה, נס-ציונה, חיפה, יהוד ופתח-תקוה.

נציין כי הצעת החוק תובא לאישור סופי במליאת הכנסת בקריאה השניה והשלישית במהלך השבועיים הקרובים.