לראשונה בתולדותיה: הבורסה מחפשת סמנכ"ל שיווק

המנכ"ל יוסי ביינארט מחפש אדם "בעל היכרות עמוקה עם שוק ההון, שיעמוד בראש מערך המכירות"

יוסי ביינארט / צילום: אלון רון
יוסי ביינארט / צילום: אלון רון

לאחר שהצהיר כי בכוונתו להביא לשינוי משמעותי בארגון המנומנם, החל מנכ"ל הבורסה בתל-אביב, יוסי ביינארט, לחפש לה סמנכ"ל שיווק - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בתפקיד שלא היה קיים עד כה, שכן בבורסה המקומית - הסובלת בשנים האחרונות מירידה במחזורי המסחר ובמספר החברות הנסחרות בה - התמקדו בעיקר בתדמית הארגון והזניחו את נושא איתור החברות.

עם זאת, תפקיד זה קיים בבורסות זרות, לרבות בורסות הנאסד"ק וה-AIM בלונדון, ששתיהן מעסיקות אנשי שיווק שפועלים בישראל דרך קבע.

ביינארט, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה והכריז כי בכוונתו להפוך את הבורסה לגוף עסקי, פועל בימים אלה במרץ במטרה לאייש את תפקיד סמנכ"ל השיווק, לצד מערך הדוברות הקיים.

ככל הידוע, ביינארט מחפש אחר "מנהל בעל היכרות עמוקה עם שוק ההון, שיעמוד בראש מערך המכירות ויוכל לסייע בפיתוח מוצרים חדשים, לרבות חבילת ההנפקות של הבורסה".

מערך המכירות, לכשייבנה, אמור לזהות חברות בסדר גודל בינוני-קטן (עד שווי של 800 מיליון שקל) ולחזר אחריהן באופן יזום, בניסיון להגשים את ה"חלום" של ביינארט: "100 חברות נוספות בבורסה תוך 5 שנים".

דוברת הבורסה, עדית יערון, מסרה כי "כפי שהצהיר מנכ"ל הבורסה מאז נכנס לתפקידו, הבורסה משנה את פניה ומתכוונת לפעול באופן אקטיבי לשיווקה. ביינארט מקיים פגישות רבות, בין היתר עם אנשים בעלי יכולת פיתוח מכשירים פיננסיים והבאת חברות חדשות לבורסה, ומתכנן לפתח את מערך השיווק ולהקדיש לו את המשאבים הנדרשים. מערך זה יגובש בתקופה הקרובה, תוך בחינת מודלים בארגונים דומים ובהתאם לתוכנית האסטרטגית של הבורסה".