חולדאי נגד סער: "ת"א תישאר פתוחה בשבת"

לפי יוזמת עיריית ת"א, ייפתחו עסקים בשבת במתחמים מסוימים, בין היתר בצירים ראשיים ובמרכזים מסחריים, ובין העסקים המבקשים לפתוח בשבת תיערך הגרלה

רון חולדאי  /  צלם: תמר מצפי
רון חולדאי / צלם: תמר מצפי

"שר הפנים, גדעון סער, ביטל את חוק העזר החיים לפתיחת עסקים בשבת, והיו לו הערות כאלה ואחרות לגביו, ולכן אנחנו מביאים למועצת העיר חוק מתוקן" - כך אמר בסוף השבוע ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, בראיון לתוכנית "אי זוגי" ברדיו תל-אביב 102FM, בהתייחסו לראשונה ליוזמת העירייה להגן על פתיחת המרכולים בשבת.

לפי יוזמת עיריית תל-אביב, ייפתחו עסקים בשבת וחגים במתחמים מסוימים, בין היתר בצירים ראשיים ובמרכזים מסחריים, ובין העסקים המבקשים לפתוח בשבת תיערך הגרלה.

"השר אמר שאין קריטריון ברור, אז קבענו קריטריונים ברורים", הוסיף חולדאי. "הוא אמר שיש סמכויות נרחבות מידי לראש העיר, אז תיקנו גם את זה. אם שר הפנים לא יאשר את החוק גם הפעם, בוודאי שנגיע לבג"ץ, כי גם על-פי החוק הישראלי רשאית הרשות המקומית להכריע על אופיה של העיר, ולפי בית המשפט יש צורך בחקיקה - וכך יהיה".

חולדאי הוסיף: "אנחנו לא מקבלים את הפסיקה שתגרום לכך שאדם שיש לו מזווה קטן בבית לא יוכל להצטייד בדרכו לים באשכול ענבים. לעיר מותר לקבוע את אופיה, וכל זמן שאני ראש העיר תל-אביב-יפו - היא תישאר פתוחה, וכל אחד יוכל לחיות את חיו כרצונו, בדיוק כפי שהיה עד היום".