פרשת דמארי: עמוס לוזון תובע מהפועל ת"א 4.5 מיליון שקל

מכבי פ"ת ועמוס לוזון תובעים במוסד לבוררות את האדומים, בטענה כי אלה מטרפדים את מעברו של החלוץ לקבוצות אחרות, בניגוד לחוזה בין הצדדים

עמוס לוזון / צלם: תמר מצפי

מכבי פתח-תקווה הגישה היום (א') למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל תביעה נגד הפועל תל-אביב בגובה של 4.5 מיליון שקל, בעקבות החתמתו של עומר דמארי על חוזה משודרג, שמנעה מפתח-תקווה לממש מספר הצעות למכירתו ולקבל תזרים מזומנים מיידי.

על-פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין רפאל יולזרי, דן שווץ והגר זילברשטיין ממשרד גדעון פישר ושות', מכבי פתח-תקווה מכרה מחצית מכרטיסו של עומר דמארי להפועל תל-אביב תמורת 1.5 מיליון אירו. לפי ההסכם (שנחתם ב-2011 בין עמוס לוזון לבעלי הפועל תל-אביב דאז אלי טביב) נקבע כי בתום עונת 2013/14 יהיה חייב דמארי להימכר, לכל המרבה במחיר. בהסכם נקבע כי להפועל תל-אביב תהיה זכות להשוות כל הצעה שתתקבל על השחקן מקבוצה אחרת.

על-פי כתב התביעה, הצעות על דמארי אכן הגיעו: הפועל באר-שבע הציעה 7 מיליון שקל, כאשר בנוסף שחקן מהסגל שלה - בשווי מיליון שקל - היה אמור לעבור למכבי פתח-תקווה ואחד באותו שווי להפועל תל-אביב. על-פי כתב התביעה, מכבי פתח-תקווה מפרשת זאת כתמורה בסך של 4.5 מיליון שקל על מכירת דמארי. לתביעה הוגש צילום של הודעת וואטסאפ מאלונה ברקת לעמוס לוזון שמאשרת את הפרטים.

לפי כתב התביעה, הוגשה הצעה על השחקן על-ידי מכבי תל-אביב, שהייתה תקפה ל-24 שעות, בגובה 1.5 מיליון אירו, 750 אלף אירו לכל קבוצה (3.5 מיליון שקל).

לטענת מכבי פתח-תקווה, היא הסכימה להצעות, אבל הפועל תל-אביב טרפדה את ההסכם וחתמה עם דמארי על חוזה משודרג לשנתיים נוספות (שדרוג שלאחר מכן הפועל תל-אביב ביטלה אותו), כאשר היא מפרה לכאורה את ההסכם שבו היא מחויבת "למקסם את התמורה שתתקבל עבור מכירת השחקן".

לטענת מכבי פתח-תקווה, הפועל תל-אביב "הסבה נזקים קטסטרופליים למכבי פתח-תקווה אשר נאמדים במיליוני שקלים".

גם הצעתה של אוסטריה וינה נמצאת בכתב התביעה - הצעה בגובה של 1.6 מיליון אירו (7.5 מיליון שקל, בשני תשלומים שווים, עכשיו ובאמצע פברואר 2015). לטענת מכבי פתח-תקווה, הפועל כלל לא השיבה להצעה.

בתביעה נכתב: "מהתנהגותה של הפועל תל-אביב ניתן ללמוד כי זו נוהגת בזלזול מופגן ובחוסר אחריות כלפי מכבי פתח-תקווה ומתעלמת כליל מדרישותיה הברורות וההגיוניות שלה".

סכום התביעה, 4.5 מיליון שקל, משקף את הצעת הפועל באר-שבע, שהיא הסכום המקסימלי. שאר הסכומים - 800 אלף אירו על-פי הצעת אוסטריה וינה ו-750 אלף אירו על-פי הצעת מכבי תל-אביב - מוגשים כחלופות.

יש לציין כי דמארי נמצא בימים אלה במשא-ומתן מול אוסטריה וינה וקבוצות שונות בחו"ל על מנת לחתום בהן. ייתכן כי מכירתו המיידית לחו"ל וקבלת כסף תמורתו תוביל את מכבי פתח-תקווה לבטל את התביעה.