יו"ר הדואר נגד המנכ"ל; מש' התקשורת נגד רשות החברות

מנכ"ל משרד התקשורת זומן להשתתף בישיבת הדירקטוריון ■ בתגובה שלח מנהל רשות החברות הממשלתיות את סגנו להשתתף בישיבה מטעמו

ישיבת דירקטוריון מתוחה במיוחד התקיימה בשבוע שעבר בחברת דואר ישראל. המתיחות החלה כבר עם זימון הישיבה, כאשר היו"ר חזי צאיג הזמין את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר לדיון על ממצאי ביקורת שערך המשרד במיון בתל אביב ובסניף רחובות. לפני כינוס הישיבה העניין פורסם ב"גלובס", וכתוצאה מכך החליט מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב כי סגנו, מאיר שמרה, ישתתף אף הוא בדיון מטעמו.

הזימון של שני האישים מגלם בתוכו את המאבק סביב חברת דואר ישראל והאופן שבו תתנהל; מצד אחד היו"ר צאיג, בתמיכת שר התקשורת גלעד ארדן, מוביל קו שלפיו הרפורמה הנדרשת בדואר דורשת את הדחתו של מנכ"ל החברה חיים אלמוזנינו, ומהצד השני יוגב ומשרד האוצר נותנים גיבוי מוחלט לאלמוזנינו ותומכים בו בהובלת הרפורמה הנדרשת.

כאמור, מנכ"ל משרד התקשורת הוזמן לדבר על ממצאי הביקורת שערך, ועל עמדת משרד התקשורת בעניין תפקוד חברת הדואר. ברגר שטח את משנתו ומנגד קיבל תשובות ממנכ"ל דואר ישראל על ממצאי הביקורת. ברקע הדברים, דירקטורים מתחו ביקורת על כך שהממצאים לא הוגשו כדוח ביקורת סגור אלא הוצגו בצורה חד-צדדית, כאשר להנהלת הדואר לא ניתנה הזדמנות להציג את עמדתה בתגובה לדוחות.

נזכיר שבביקורת שנערכה בסניף רחובות השתתף גם צאיג בעצמו, והדבר קומם חלק מהדירקטורים שמחו על כך שמעשיו מובלים מתוך אג'נדה ברורה להדיח את אלמוזנינו. גם שמרה בעצמו התבטא ברוח זו. נזכיר גם שרשות החברות הזהירה את צאיג שהיא עשויה לפעול להדחתו בעקבות מכתב ביקורת חריף שהגיש לרשות הדירקטור חיים קליין, ובו תקף באופן חמור ביותר את תפקודו של היו"ר. המכתב של הרשות הרתיח את שר התקשורת, שפנה ליועץ המשפטי לממשלה נגד יוגב ופעולותיו.

"רווחת הציבור"

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הפרטים אינם מדויקים ואינם נכונים. רמת וטיב השירותים בסניפי הדואר לציבור הצרכנים חשובה למשרד התקשורת, שמבצע בדיקות ופיקוחים ביחידות הדואר מעת לעת. אין זו הפעם הראשונה שמנכ"ל המשרד אבי ברגר בוחן את נושא רמת השירות בסניפי הדואר. כבר בחודש מארס השנה קיימנו דיון בהשתתפות הנהלת חברת הדואר, בנושא רמת השירות לציבור בסניפי החברה, וזאת לאור מצבה הפיננסי הקשה. בדיון אז, טען מנכ"ל חברת הדואר כי הצעדים שנוקטת חברת הדואר אינם אמורים להביא לפגיעה בטיב השירות לציבור. למרבה הצער, הממצאים בשטח הוכיחו כי רמת השירות אכן נפגעה.

"כרגולטור על שירותי הדואר, מנכ"ל משרד התקשורת הקפיד לאורך כל הדיון הנוכחי בדירקטוריון החברה לייצג עמדה מקצועית המצביעה על הבעיות ברמת השרות שעלו במהלך פעולות הפיקוח. כל ניסיון לייחס להופעתו נופך אחר טועה ומטעה. במגמה לשמור על רווחת ציבור הצרכנים בישראל, מנכ"ל המשרד ימשיך להקפיד ולבדוק את רמת השירות וטיב השירותים בסניפים ויציג את ממצאי הבדיקות לכל גורם רלוונטי.

"יש לציין כי עוד טרם פרסום דוח הפיקוח הראשוני, מנכ"ל הדואר דיווח לדירקטוריון כי לא נמצאו בעיות והדירקטוריון ביקש לשמוע את דבריו של מנכ"ל משרד התקשורת בעצמו".

יו"ר דואר ישראל מסר בתגובה: "ההזמנה למנכ"ל המשרד יצאה מבעוד מועד ולבקשת חברים בדירקטוריון. אין בכוונתי להוציא דברים שנאמרים בישיבות הדירקטוריון. מיותר לציין כי הנאמר אינו מדויק, וזאת בלשון המעטה. עם זאת, אמשיך לתמוך ולחזק את הביקורת והבקרה הפנימית בחברה ככל שיידרש".