לאור המצב: ההצבעה על חוק רשות השידור נדחתה

ל"גלובס" נודע כי בשל המתיחות הביטחונית, הדיון על חוק רשות השידור לא יחל היום במליאת הכנסת וככל הנראה יידחה בשבוע

בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר
בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר

ההצבעה על חוק רשות השידור, שאמור היה לעלות היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, נדחתה. ל"גלובס" נודע כי בשל המתיחות הביטחונית, החליט יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי הדיון לא יחל היום במליאה וככל הנראה יידחה בשבוע.

בימים האחרונים הופעל לחץ כבד על הקואליציה לדחות את הדיון מהיום, בין היתר לנוכח העובדה שאנשי החדשות של ערוץ 1 וקול ישראל משקיעים את עיקר זמנם בימים אלה בסיקור מבצע "צוק איתן". חברי כנסת כמו זהבה גלאון ומירב מיכאלי דרשו את דחיית הדיונים, שבסופם אמורה להיסגר רשות השידור הנוכחית, ומרבית עובדיה אמורים להיות מפוטרים - כשתאגיד שידור חדש ורזה יותר אמור לקום תחתיו.

עם זאת, ההחלטה בסופו של דבר הגיעה מכיוונו של אדלשטיין חרף העובדה ששר התקשורת גלעד ארדן התעקש לקיים את הדיון במועד.

לחץ הופעל גם מכיוון ההסתדרות שדרשה את דחיית הדיונים, לאחר שהחוק עבר בוועדת המשנה שהוקמה לעניין בראשות ח"כ קארין אלהרר.

"נדרש לחץ גדול ומכמה כיוונים על השר ארדן כדי להפסיק את הדיונים על חוק רשות השידור, מתוך רגישות כלפי המצב בארץ", אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "שר התקשורת קיבל היום החלטה נכונה, שהייתה אמורה להתקבל כבר לפני ימים.

"רבים מעובדי רשות השידור, אנשי טלוויזיה ורדיו, מתמודדים עם מציאות מורכבת, לא רק בהיבט האישי אלא גם בדיווחים מסביב לשעון שהם מביאים מחזית הלחימה. בל נשכח כי מדובר בחוק דרקוני, בלתי מידתי ולא מאוזן, אשר פוגע פגיעה אנושה בעובדים ומדגיש את האופי הלא דמוקרטי של ההליך".

ההערכה היא כי החוק יעלה ביום שני הבא להצבעות הסופיות במליאה.