אחרי הפיטורים: בערוץ 10 יחלו לקצץ גם בהפקות

גורמים בערוץ 10 יפנו לחברות ההפקה במטרה להתאים את היקף ההשקעות למצבו של הערוץ ■ צפוי קיצוץ גם במשכורות עובדי חברת החדשות

יוסי ורשבסקי / צילום: תמר מצפי
יוסי ורשבסקי / צילום: תמר מצפי

ערוץ 10 החל אתמול (א') בהליך הקיצוץ הדרמטי לקראת הפיכתו לערוץ ברודקאסט "אלטרנטיבי". ל"גלובס" נודע כי לאחר שאתמול החלו עובדים בערוץ להתבשר על הכוונה לפטרם, ההערכה היא כי השלב הבא הוא קיצוץ בהפקות הערוץ שעוד נותרו.

על-פי גורמים בערוץ, בימים הקרובים יפנו בערוץ לחברות ההפקה כדי להתאים את היקף ההשקעה בכל הפקה להכנסותיה, ובכלל זה גם להפקת תוכניתו של המנכ"ל לשעבר רפי גינת, "כלבוטק", שלה נותר עוד מספר פרקים מצומצם לסיום העונה.

אתמול זימן מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, בזה אחר זה את מנהליו הבכירים של הערוץ והודיע להם על קיצוץ משמעותי בשכרם עד לרמה של 60%, וכן על הצורך בפיטורים של כ-20% ממצבת העובדים של מטה הערוץ - לא כולל חברת החדשות. מדובר בפיטורים של 20 עובדים לפחות מתוך 130 עובדי הערוץ.

בשל האוריינטציה המשתנה של ערוץ 10, לא ייצאו יותר לדרך הפקות לתוכניות ריאליטי ובידור בערוץ. זאת, לאור המגמה של הפיכת הערוץ לערוץ אקטואליה ותחקיר, שייצר סוגה עילית במתכונת מצומצמת - אך לדברי גורמים בערוץ - "איכותית".

לאור הדברים הוחלט כי הקיצוץ לא יגע לפי שעה בחברת החדשות של הערוץ, שתהווה את העוגן המרכזי בשידורים. עם זאת, צפוי להיות קיצוץ במשכורות עובדי החברה, ובימים אלה החלו מגעים בין הנהלת הערוץ לוועד העובדים העיתונאיים, בראשות מתן חודורוב, לצמצום הפגיעה בחברת החדשות עד כמה שאפשר.

המטרה שהוצגה בפני ההנהלה הבכירה היא להוריד את רמת ההוצאות של הערוץ למציאות של הכנסות פריים-טיים מרייטינג שלא יעלה על 8% במשקי-בית יהודיים. על-פי הערכה, מדובר בהוצאות שיעמדו על כ-250 מיליון שקל בשנה לניהול הערוץ השוטף, על מנת שתקציב 2015 יהיה מאוזן.

פרט לחברה של גינת, חברות ההפקה הנוספות שהערוץ אמור להתנהל מולן היא אולפני הרצליה, שמפיקה את רצועת הבוקר של ערוץ 10, וחברת ההפקה של גיא פינס. הפקות שלא יתאימו את עצמן לרוח החדשה של החברה, עשויות שלא להמשיך לעבוד עם הערוץ.

יינתנו הקלות לערוץ 10?

ערוץ 10, בניהולו של ורשבסקי, מתחיל ליישם את האסטרטגיה שמוכתבת על-ידי יו"ר הערוץ, יוסי מימן, שבמסגרתה הערוץ יתנהל כערוץ ברודקאסט בעל התאמות שייוחדו לו, ויאפשרו לו שלא לעמוד במכלול הרחב של הדרישות הרגולטוריות המוטלות עליו כיום. זאת מתוך הנחה כי הרגולציה תאפשר בשורה התחתונה את המבנה הרגולטורי שלפיו זכייניות ערוץ 2 יישארו יחד באפיק 22, ככל שמאפשר להן החוק - עד 2017, ובמקביל יינתנו הקלות לערוץ 10 על מנת שלא ליצור מונופול יחיד בשוק הטלוויזיה.

ל"גלובס" נודע כי בתוך הרשות השנייה כבר מובלת המגמה על-ידי יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, שקרא לעצור את תזכיר החוק שמוכן על-ידי המנכ"ל, שי באב"ד, שבמסגרתו רשת וקשת יעזבו את ערוץ 2 לערוצים נפרדים כבר במהלך השנה הבאה.

לאור העובדה שתזכיר החוק עדיין לא הופץ, מתחזקת ההערכה כי הוא יידחה ואולי אף כי היוזמה נבלמה. כך או כך, העובדה שהחוק המדובר לא יעלה במהלך מושב זה של הכנסת, לא תאפשר יציאה מוקדמת של זכייניות 2 מאפיק 22 לערוצים משלהן.

בערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.