איל ברקוביץ': "שיקרו לאנשים כאן שנים. המועדון הזה חולה"

המנהל המקצועי של הפועל ת"א, שקיבל את הסמכות לנהל את המועדון: "הולכים לעונה פיננסית. תהיה תוכנית הבראה עם עריפת ראשים"

אייל ברקוביץ' / צלם: יוסי כהן
אייל ברקוביץ' / צלם: יוסי כהן

לאחר שעידו חג'ג', שמחזיק ב-5% ממניות הפועל ת"א ושימש כמנהל העיקרי במועדון בחודשים האחרונים בישר אתמול על לקיחת צעד אחורה, הודיעו הבוקר (ג') האדומים כי איל ברקוביץ', המנהל המקצועי, "ינהל מעתה את תקציב המועדון וייקח את כל ההחלטות הניהוליות, בהתאם לגודל התקציב שיעמיד לרשותו חיים רמון שמינה אותו לתפקיד".

בתגובה ראשונה לכלי התקשורת הבוקר למינוי, אמר ברקוביץ' לעיתונאים שהגיעו למתחם וולפסון, כי "אי אפשר להמשיך לשחק בנדמה לי. המועדון הזה חולה כבר שנים".

ברקוביץ' חזר כמה פעמים על הצורך ב"הבראת המועדון", וחידד: "תהיה עונה פיננסית. ההבראה הזו תהיה עם עריפת ראשים, הורדת תקציב והחלפת אנשים. אפשר לשקר ולשחק בנדמה לי. במשך שנים שיקרו כאן לאנשים. אין ברירה, אם התקציב בשנה שעברה היה 48 מיליון שקל, הורדנו אותו ל-28 מיליון ועכשיו הוא ירד ל-20 מיליון בגלל העזיבה של עידו, שזה ההפרש שהוא אמור היה להביא בערבויות ובכסף. המצב היום הוא קיומי. השתלטתי כאן על כמה אגפים, הנוער, האגף הרפואי, עברנו מחלקה-מחלקה וראינו איפה אפשר לקצץ".

לגבי האפשרות שהמצב הכלכלי יוביל את הפועל לפירוק, אמר ברקוביץ': "המועדון הזה לא יכול ללכת לפירוק. הפועל הוא מועדון גדול מדי בשביל ללכת לפירוק. מועדון שנמצא בפירוק נמצא בחובות. המועדון הזה לא נמצא בחובות. החובות הם חובות של אנשים פרטיים. יש חוב אחד לגוף בנקאי שאותו אנחנו משלמים במסגרת התקציב (בנק דיסקונט), אבל אין חובות למועדון. המטרה היא כרגע להבריא את הקבוצה".

מה תכלול "עריפת הראשים" עליה מדבר ברקוביץ'? "עומר דמארי בטוח לא יישאר", הבהיר "הקוסם". "אנחנו צריכים את הכסף מהמכירה שלו". כשנשאל על סאגת שדרוג החוזה של דמארי, ולאחר מכן ביטולו של אותו שדרוג, ענה: "הייתה לי אפשרות לתת לו עוד 100 אלף דולר לעונה כדי שהוא לא יעזוב למכבי ת"א. יש כאן גם את הצד של מכבי פ"ת שמחזיקים בחצי מהכרטיס שלו והבנו שאנחנו חשופים לתביעות".

לגבי גילי ורמוט: "האם הוא יישאר? שאלה טובה. אני מאוד אוהב את ורמוט ואם הוא ירצה להישאר אני אמכור שני שחקנים אחרים".

ורמוט עצמו פרסם אתמול בלילה בדף הפייסבוק שלו: "אני מבין שישנם פרסומים ושמועות על כך שאני רוצה לעזוב את המועדון ולעבור למכבי (ת"א). אז לאכזבתם של כל מיני גורמים אינטרסנטים המצב ממש לא כזה. יש לי חוזה בקבוצה ואשמח להישאר כל עוד ירצו בי".