"מדובר באקט אחרון של ייאוש מצד אדם מריר שסובל מהזיות"

דונלד סטרלינג מתעקש בסירובו למכור את הקליפרס: הגיש תביעה נוספת נגד ה-NBA, הקומישינר אדם סילבר ואשתו שלי סטרלינג - שעורך דינה הגיב בזעם

דונלד סטרלינג עם אשתו שלי / צלם: רויטרס
דונלד סטרלינג עם אשתו שלי / צלם: רויטרס

בעלי לוס אנג'לס קליפרס, דונלד סטרלינג, מסרב למכור את הקבוצה לאיש מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר תמורת 2 מיליארד דולר, וממשיך להילחם בעקשנות על זכותו להחזיק בפרנצ'ייז ה-NBA.

סטרלינג, 80, הגיש אמש (ג') תביעה אזרחית לבית המשפט בלוס אנג'לס נגד הליגה, הקומישינר של ה-NBA אדם סילבר, ואשתו, שלי סטרלינג. האחרונה, שחיה בנפרד ממנו, סיכמה עם באלמר על מכירת הקליפרס ללא הסכמתו, ועל-אף שהשניים החזיקו בקבוצה באמצעות קרן משותפת השייכת להם.

סטרלינג טען כי רק לו הייתה הזכות הבלעדית לנהל מו"מ עם רוכשים ולחתום על עסקת מכירה. הוא ביקש מהשופט "להקפיא" את ההליך, וכמו כן ביקש פיצויים כספיים מכל הצדדים הנתבעים. לטענתו, מכירת הקבוצה בדרך בה נעשתה הינה "תרמיתית" ו"לא חוקית".

עורכי דינה של שלי סטרלינג הגיב בזעם להתפתחויות. "מדובר באקט אחרון של ייאוש מצד אדם מריר שסובל מהזיות", מצוטט ב-CNN אחד מפרקליטיה, פירס אודונל. "התביעה החדשה מוכיחה עד כמה הוא (דונלד סטרלינג) אובססיבי להרוס את מכירת הקליפרס, שהוא עצמו גרם לה מלכתחילה באמצעות התבטאויותיו הגזעניות".

כזכור, הליגה החליטה לנקוט בצעדים קשים נגד סטרלינג, לאחר שנחשפה הקלטה בה הוא השמיע אמירות גזעניות נגד שחורים. הקומישינר אדם סילבר קנס אותו ב-2.5 מיליון דולר, אך חמור בהרבה מכך - החליט "להרחיק אותו לכל החיים" מה-NBA, בניסיון לאלץ אותו למכור את הקליפרס, בה הוא מחזיק משנות השמונים.

התביעה האחרונה מצטרפת לתביעה נוספת שהגיש סטרלינג במלחמתו לשמור על הקליפרס בידיו: תביעת הפרת הגבלים עסקיים שהגיש לפני כחודש נגד הליגה, בגין אילוצו למכור את הנכס (הקליפרס) - בסך של מיליארד דולר. לפחות עד להסדרת העניינים המשפטיים, באלמר לא יוכל להיכנס לנעליו של סטרלינג ועסקת העברת הבעלות לא תוכל לצאת אל הפועל.