טכנאי קול ישראל סירבו לשדר דיווח מהלוויות שלא הקליטו בעצמם

אין גבול לחוצפה של טכנאי הרדיו הציבורי: "נוצר מצב חסר צלם אנוש; טכנאי קול ישראל לא מתביישים לנצל הלוויות של חללים כדי לעשות שרירים" ■ יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לטכנאי הרדיו של קול ישראל: "זה לא הזמן לעיצומים"

בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר
בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר

טכנאי קול ישראל, הרדיו הציבורי, מסרבים לשדר סיקור של הלוויות חללי צה"ל, אם הדבר נעשה שלא באמצעות הקלטת טכנאי.

ל"גלובס" נודע כי במהלך השבוע האחרון נרשמו מספר מקרים בקול ישראל, במהלכם כתבים שהקליטו בעצמם דיווח מלוויות חיילי צה"ל, במסגרתו ריאיינו את משפחותיהם, נענו בסירוב לקבל לשידור את החומרים שהעבירו באמצעות המייל.

"מאז תחילת מבצע 'צוק איתן', ראשי ועד הטכנאים הבהירו כי אם אין ניידת שידור בהלוויה, אי-אפשר להעביר את החומרים", אמר אחד הכתבים ל"גלובס". "נוצר מצב חסר צלם אנוש שלא מוכנים להעביר חומרים מוקלטים מהלוויות של חיילים, אם אין ניידת שידור.

"יש לצערנו הרבה הלוויות, ואי-אפשר לשלוח ניידת לכל הלוויה, וכשכתבים רוצים להעביר במייל או בטלפון - הטכנאים מסרבים. רק אחרי מריבות ושכנועים זה קורה. הם לא מתביישים לנצל הלוויות של חללים כדי לעשות שרירים".

סיפורים דומים סיפרו ל"גלובס" עוד 3 כתבים לפחות.

משה לוי, איש ועד טכנאי הרדיו בקול ישראל, מסר בתגובה: "לקחנו אתמול החלטה, שמכיוון שאין לנו מספיק כוח-אדם, כן נאפשר לקחת הקלטות. יש לנו הסכמי עבודה, וכל מה שמוקלט בשטח אמור להיערך על-ידי טכנאי - בין אם באולפן ובין אם בניידת. הם לוקחים לנו את העבודה אם הם עושים את זה בעצמם. אנחנו מוכנים לוותר על זה, אם נקבל משהו בתמורה. זה קלף מיקוח במשא-ומתן שלנו".

- זה לא בעייתי בזמן כזה, כשנערכות הלוויות?

"לכן לקחנו החלטה, ואתמול בערב פרסמנו הודעה שכן נקבל את זה, ועד סוף המבצע לא נעשה מזה סיפור. אבל צריך להתחשב בטכנאים, גם לנו יש עבודה. נעשה כל מה שאפשר, בלי פגיעה בתנאי העבודה".

יו"ר ועד הטכנאים בקול ישראל, לזר סנדקוביץ', הבהיח כי בסופו של יום כל הדיווחים הועברו במלואם, וכי הוא הנחה את חברי הוועד לא לפגוע בשידורים במהלך המבצע.

ניסנקורן נגד טכנאי הרדיו: זה לא הזמן לעיצומים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הורה בצורה חד-משמעית להפסיק עם העיצומים של טכנאי קול ישראל, זאת בעקבות הפרסום ב"גלובס" לפיו טכנאי הרדיו סירבו להעלות דיווחים של כתבים מהלוויות החללים במסגרתם הוקלטו ונערכו חומרים מוקלטים ללא מעורבות טכנאי.

"בשעת לחימה אין מקום לצעדים ארגונים", אמר ניסנקורן. "בשעה קשה זו יש להעביר את כלל הדיווחים לכל הציבור בכל שעה ובכל עת. יש זמן למאבק ויש זמן לאחדות, וזוהי השעה לאחדות ולא למאבקים".