צפו: קמפיין פיוס של יהודים וערבים כבש את העולם

תמונות שהעלו לאחרונה יהודים וערבים מרחבי העולם, ובהם גם זוגות מעורבים, הפכו בימים האחרונים ללהיט ויראלי ברשת האינטרנט

יהודים וערבים / צילום מסך
יהודים וערבים / צילום מסך

בעוד חיילי צה"ל לוחמים ברצועת עזה, וארגוני הטרור הפלסטינים ממשיכים לשגר רקטות לעבר ישראל, ברחבי העולם מתרחשת מערכה נוספת - ברשת האינטרנט. מרבית הגולשים משני הצדדים נאבקים להסביר את עמדות הצד שלהם, אך מיזם חדש שהפך בימים האחרונים לויראלי כולל זוגות מעורבים של יהודים וערבים שמעלים לרשת את תמונותיהם עם מסר של שלום.

בתמונות נראים יהודים וערבים מרחבי העולם - ידידים וגם בני זוג - מחזיקים שלט שבו נכתב: "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". מהר מאוד התמונות שהועלו לרשתות החברתיות הפכו ללהיט באינטרנט והופצו לאלפי גולשים ברחבי העולם.

יהודים וערבים / צילום מסך
 יהודים וערבים / צילום מסך

המיזם יוצא הדופן החל להתפשט בעיקר בטוויטר, לאחר שאברהם גוטמן ודניה דרוויש העלו את תמונתם זמן קצר לאחר שהחל מבצע "צוק איתן" לפני 15 ימים. השניים, סטודנטים באוניברסיטת האנטר בניו-יורק, שהפכו לידידים, ככל הנראה לא תיארו לעצמם שהתמונה תגיע למיליוני גולשים.

ביממה האחרונה העלתה תמונה דומה גם העיתונאית האמריקאית ממוצא לבנוני טרי אנדרסון, שהצטלמה יחד עם בן זוגה הישראלי עם שלט הנושא את המסר המפויס.

"בהתחלה, כשעוד התחלנו לצאת, נהגנו להתווכח הרבה פעמים על עניינים פוליטיים", סיפרה אנדרסון. "אנחנו עדיין מתווכחים לפעמים, אך אנחנו מצליחים להבין את העמדות אחד של השנייה. בשורה תחתונה, אנחנו בני אדם, ואנחנו אוהבים, וזה מה שחשוב באמת".