ריאל מדריד אחראית על 60% מ-10 ההעברות היקרות בהיסטוריה

קנייתו של חאמס רודריגז הוסיפה שחקן נוסף לרפרטואר עסקאות השחקנים היקרות ביותר של ריאל; גם ברצלונה מדברת חזק מאד ברשימת ה-10

חאמס רודריגז מוצג בריאל מדריד / צלם: רויטרס
חאמס רודריגז מוצג בריאל מדריד / צלם: רויטרס

ההעברה של חאמס רודריגז ממונאקו לריאל מדריד שנסגרה אתמול (ג') עבור כ-80 מיליון אירו, ממשיכה את הקו הברור מאוד של השנים האחרונות: ריאל ממשיכה להיות הקבוצה שמשלמת את הסכומים הגבוהים ביותר בשוק השחקנים.

ביחד עם העסקה של הקשר הקולומביאני, מחזיקה ריאל ב-6 מתוך 10 ההעברות היקרות בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, כולל שתי ההעברות הגדולות אי פעם - כריסטיאנו רונאלדו (ממנצ'סטר יונייטד ב-2009) וגארת בייל (מטוטנהאם ב-2013). עבור כל אחד מהם שילמו הבלאנקוס כ-94 מיליון אירו, לפי אתר transfermarkt.

אם מצטרפים לרשימה גם את היריבה המושבעת ברצלונה, שהתחמשה הקיץ בלואיס סוארז עבור כ-81 מיליון אירו, הרי ששתי הספרדיות מחזיקות ב-8 מ-10 ההעברות היקרות בהיסטוריה של הכדורגל.

ומה עם הפרמיירליג, הליגה העשירה באירופה? היא לא הצליחה להכניס אפילו שחקן אחד לעשירייה, ולמעשה הנציג הראשון שלה נחשב לאחת העסקאות הכי מוגזמות ביחס לתוצאת - העברתו של פרננדו טורס מליברפול לצ'לסי ב-2010 עבור סכום של 58.5 מיליון אירו.

הבונדסליגה הגרמנית מצליחה להכניס נציג ראשון לרשימת ההעברות היקרה ביותר רק במקום ה-37 - העברתו של חאבי מרטינז מאתלטיק בילבאו לבאיירן מינכן עבור 40 מיליון אירו בקיץ 2012.

 ההעברות היקרות בהיסטוריה של הכדורגל
  ההעברות היקרות בהיסטוריה של הכדורגל