עליות שערים קלות בנעילת המסחר; אל על ירדה ב-2.4%

מגמה חיובית בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ רשות התעופה האמריקנית הסירה את האיסור לטוס לישראל וממנה ■ מנכ"לית מגדל ענת לוין בדרך החוצה

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה ננעלה היום (ה') בעליות שערים קלות על רקע המשך מבצע "צוק איתן" שמנהל צה"ל ברצועת עזה. כעת נרשמת מגמה מעורבת בוול סטריט ובבורסות אירופה. האופציות לחודש יולי על מדד המעו"ף פקעו לפי מחיר קובע של 1,402.37 נקודות.

בוול סטריט המדדים סגרו בין ירידה של 0.2% לעלייה של 0.6%. תשומת לב המשקיעים הופנתה לדוחות הכספיים של החברות הגדולות ולמתיחות הגיאופוליטית בהקשר של רוסיה-ארה"ב.

ברקע למסחר בזירה המקומי, מבצע "צוק איתן" שנכנס היום ליומו ה-17. לפי שעה לא נראה כי המגעים להפסקת אש שמנסים לגבש יבשילו בימים הקרובים. בצה"ל אף אמרו כי נדרש עוד זמן להשלמת המטרות של הפעולה הקרקעית.

בבית ההשקעות אקסלנס צופים חולשה בלא מעט מגזרי פעילות בשוק המקומי, בעיקר בגלל תנאי השוק וההאטה הנרשמת בחלק מהפעילויות במשק. התחזית של אקסלנס לקראת הרבעון השני היא "מגמת חולשה, עם נקודות אור ספורות" (לסיפור המלא).

החברות בבורסה בת"א שיכולות להרוויח ממבצע "צוק איתן"

מניית אל על נסחרה על רקע ביטול האיסור של רשות התעופה האמריקנית FAA לטוס לישראל וממנה (לסיפור המלא).

פרוטליקס דיווחה היום כי מינתה את מנכ"ל טבע לשעבר שלמה ינאי לתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

ענת לוין, מנכ"לית קבוצת מגדל אחזקות , בדרך החוצה ממגדל לאחר חצי שנה. לוין הודיעה אתמול ליו"ר שלמה אליהו כי היא "בוחנת את המשך דרכה בקבוצה, על רקע רצונה לבחון הזדמנויות למיצוי רב יותר מכפי שמתאפשר לה במסגרת התפקיד של ניהול החברה, כחברת אחזקות".

המחלקה הכלכלית במחוזי בתל-אביב אישרה ניהול של שתי תביעות ייצוגיות, בהיקף 14 מיליון שקל, נגד אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, נגב קרמיקה ונושאי המשרה הבכירים בהן, בגין הסתרת פרטים בהליך הצעת הרכש של נגב קרמיקה בינואר 2012.