זעם על התבטאות בפייסבוק של אשת מפקד טייסת

אשת מפקד טייסת שמתגוררת בשיכון המשפחות כתבה בפייסבוק שישראל מבצעת הרס וזוועה בעזה, ו"העיקר שהכיבוש לא משחית" ■ שכנה בשיכון: "לא ייתכן שזה מה שהיא עושה" ■ היא סירבה להגיב – אך הסירה את העמוד מהרשת

מטוס  F-15I   חיל האוויר / צלם: רויטרס
מטוס F-15I חיל האוויר / צלם: רויטרס

"איך היא עושה את זה? זה חוסר רגישות". אשתו של מפקד טייסת בחיל האוויר, שמתגוררת ביחד עם משפחתה בשיכון המשפחות בבסיס בדרום הארץ, מעוררת בימים האחרונים זעם בקרב אנשי הבסיס - וזאת בעקבות דברים שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה.

בשנת 2010 היא נישאה למפקד הטייסת, קצין בדרגת סגן-אלוף. בימים האחרונים שיתפה האישה כתבות מעיתון "הארץ" שבהן נכתב: "מי שעשה מרצועת עזה מחנה מעצר ועונשין ל-1.8 מיליון בני אדם, שלא יתפלא שהם חופרים מתחת לאדמה" ו'איך למדתי לאהוב את גדעון לוי'.

למרות שבעלה ושאר אנשי הבסיס רתומים למבצע בעזה ולוקחים בו חלק פעיל, האישה מותחת ביקורת על פעולות צה"ל, וזאת, לטענת גורמים בבסיס ובשיכון המשפחות - לא ראוי. בין היתר היא שיתפה סרטון שבו נראים ילדים בעזה וכתבה: "אי אפשר לעצום עיניים ולומר 'לא ידענו', כי אי אפשר להמשיך ולומר 'זה לא בעיה שלנו', בעיקר כי אפשר יותר לומר שיש דבר כזה 'סיכול ממוקד'. אין. וכן, זה מזעזע שיורים טילים על באר שבע ועל הרצליה ועל עוטף עזה. חייבים לפתור את המצב הזה. יצירת שנאה, הרס וזוועות בעזה זה בטח לא פתרון".

האישה כתבה פוסט ובו הביעה התנגדות למעצרה של ח"כ חנין זועבי בהפגנה נגד חיילי צה"ל. "לפי ההיגיון שלעיל, לא אמורים היו לעצור את ביבי וחבר מרעיו בהפגנה המפורסמת ההיא בכיכר ציון כמה חודשים לפני רצח רבין?", כתבה. "אם תמונתו של רבין בכאפיה וקריאות 'רבין רוצח' זה לא הסתה, אז אני כנראה לא יודעת הסתה מה היא. חברת כנסת מכהנת נעצרת על ידי המשטרה. זה אולי כי היא ערביה? לא, לא יכול להיות".

ב-17 ביולי היא כתבה: "שוב הפגנה של שמאל מול ימין. שוב אלימות של הימין שמקללים, מגדפים, תנועות ידיים מגונות כלפי השמאל. העיקר שהכיבוש לא משחית".

הדף הוסר, בבסיס זעמו

דברי האישה עוררו כאמור זעם רב בקרב גורמים בבסיס. שכנה מהשיכון בבסיס סיפרה: "לא ייתכן שמישהי שגרה בתוך בסיס של חיל האוויר אומרת שישראל עושה זוועות בעזה ושהכיבוש משחית, זה מכעיס הרבה מאוד אנשים", אמרה. "תחשבי מה שאת רוצה אבל לפרסם את זה בכוונה ככה? זה חסר רגישות".

קצין בבסיס אמר כי חופש הביטוי מותר לכל - אך יש דרך לעשות כן. "מותר לה לחשוב מה שהיא רוצה, היא לא בצבא, אבל שתדע שהיא פוגעת ברבים".

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפניית חדשות 2 Online בנושא. אשת מפקד הטייסת איחלה לנו "בהצלחה", סירבה להתייחס לדברים אך זמן קצר לאחר פנייתנו הסירה את דף הפייסבוק שלה מהרשת - כך שלא ניתן להגיע אליו יותר.