הפקעת המחירים באל-על: המבקר יבדוק למה המדינה לא התערבה

על רקע העלאת המחירים באל-על לאחר ביטול הטיסות ע"י חברות התעופה הזרות, יבדוק המבקר את סמכויות משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, מינהל התעופה האזרחית, משרד האוצר, משרד הכלכלה והפיקוח על המחירים

יוסף שפירא / צלם: איל יצהר
יוסף שפירא / צלם: איל יצהר

על רקע העלאת המחירים באל-על בימים האחרונים לאחר ביטול הטיסות על-ידי חברות התעופה הזרות, הודיע הבוקר (ה') מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי הוא פתח בבדיקת הטענות בדבר הפקעת מחירים על-ידי חברות התעופה הישראליות, לצורך החזרת נוסעים ישראלים מחו"ל.

המבקר קיבל בימים האחרונים תלונות על רקע הפקעת המחירים, אך גם טרם הבדיקה ביקש מצוות במשרד לגבש תוכנית לטובת ביקורת בנושא.

למבקר אין סמכות חוקית לבקר ישירות את חברות התעופה, בהן אל-על, ולכן הבדיקה תיערך בקרב הרגולטורים הושנים שאמורים לפקח עליהן.

בין היתר יערוך המבקר בדיקה של סמכויות משרד התחבורה ורשות שדות התעופה בנושא, מינהל התעופה האזרחית, משרד הכלכלה והפיקוח על המחירים על-ידו וכן משרד האוצר ורשות החברות, באשר לשאלה מהו מעמד חברות התעופה מול רשות החברות.

השאלה המרכזית אותה יבחן המבקר היא מהו מעמד המדינה באל-על, והאם המדינה הייתה צריכה להתערב במצב של הפקעת מחירים מצד חברות התעופה לטובת הצרכנים.