נשיא לשכת רו"ח: לדחות את תשלומי המסים של כל העוסקים במדינה

רו"ח דודי גולדברג מבקש משר האוצר לדחות את תשלומי המסים לא רק לתושבי הדרום - אלא גם לחיילי המילואים וכן לבעלי עסקים נוספים שנפגעו מהמצב הביטחוני

על רקע המשך מבצע "צוק איתן" והקשיים של בעלי עסקים ברחבי הארץ בעקבות הלחימה, פנה הבוקר (ה') נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח דודי גולדברג, במכתב לשר האוצר, יאיר לפיד, בבקשה להארכת מועד תשלומי החובה של כל העוסקים במדינה עד אמצע חודש אוגוסט.

במכתבו מציין גולדברג כי אתמול (ד') פורסמה הודעה, לפיה "בעקבות הערכת מצב שערך שר האוצר, יאיר לפיד, עם מנהל רשות המסים, משה אשר, לאור המצב הביטחוני השורר בדרום ובמטרה להקל על בעלי העסקים באזור, הנחה שר האוצר את מנהל הרשות לתת ארכה נוספת לבעלי עסקים בדרום לתשלום המסים התקופתיים שלהם", ו"מועדי הדיווח והתשלום התקופתיים בגין דוח יוני 2014 לבעלי עסקים באזור של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יהיו עד ליום 15.8.14".

במכתבו מבקש גולדברג לכלול עוסקים נוספים בארכה. "ברצוני להפנות את תשומת-הלב של כבוד השר לכך שקיימים עוסקים רבים אשר משרתים בימים אלה במילואים במבצע 'צוק איתן', ועסקים שנפגעו כתוצאה מהמצב הביטחוני, אשר אינם מסוגלים להגיש ולשלם את תשלומי החובה בגין חודש יוני 2014 במועד, גם לאחר הארכה שניתנה להם עד 25.7.14", כותב גולדברג.

עוד הוסיף גולדברג כי "לאור אי-הוודאות הקיימת במצב הביטחוני ומשך תקופת הלחימה, ולאור העובדה שמאות עוסקים נמצאים במילואים גם כאשר מקום מגוריהם מעבר ל-40 ק"מ, אבקש מכבוד השר לאשר גם להם את מועד דחיית תשלומי החובה עד ליום 15.8.14".

עם זאת, גולדברג אינו מתייחס רק למילואמניקים, אלא מבקש להרחיב את הארכה שניתנה עד 15.8.14 - "לכל העסקים במדינה".