לופטהנזה מאריכה את האיסור על טיסות לישראל

למרות החזרה לשגרת הטיסות של חברות תעופה רבות - קבוצת לופטהנזה, שכוללת את לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס, ג'רמן ווינגס ובריסל איירלינס, החליטה לא לחדש את בשלב זה את טיסותיה לנתב"ג

לופטהנזה / צילום: בלומברג
לופטהנזה / צילום: בלומברג

בעוד חברות תעופה רבות מודיעות הערב (ה') בזו אחר זו על חזרה לשגרת הטיסות לישראל וממנה, בהן דלתא איירליינס, אייר קנדה, איזי ג'ט, וויז אייר ואחרות - קבוצת לופטהנזה החליטה לא לחדש לפי שעה את טיסותיה לנתב"ג. זאת, למרות הודעה שפרסם בצהריים האיחוד האירופי על הסרת ההנחיה לחברות התעופה האירופאיות שלא לטוס לישראל עקב המצב הביטחוני.

קבוצת לופטהנזה כוללת את חברות התעופה לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס, ג'רמן ווינגס ובריסל איירלינס.

"לאחר הערכת מצב שנעשתה במטה של חברות התעופה השייכות לקבוצת לופטהנזה, הוחלט לא לחדש את הטיסות לנמל התעופה בן-גוריון וממנה בשלב זה. הערכת מצב נוספת תתבצע מחר אחר-הצהריים. מדובר בטיסות של לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס, ג'רמן ווינגס ובריסל איירלינס. אנו מתנצלים על האי-נוחות שהשעיית טיסותינו גורמת לציבור הנוסעים לתל-אביב וממנה, ואנו עושים כל מה שבאפשרותנו לסייע לנוסעים בארץ ובחו"ל על מנת שיגיעו למחוז חפצם בהקדם האפשרי", מסר דובר החברה.

בזמן שחברות התעופה הזרות דוממו מנועים והפקירו ביומיים האחרונים אלפי ישראלים בארץ ובשדות תעופה בעולם ללא פתרון - חברות התעופה הישראליות אל-על, ארקיע וישראייר הגבירו את מספר המושבים והטיסות על מנת לחלץ את הישראלים התקועים למשל בטורקיה.

הערב הודיעה אל-על כי היא נענתה לבקשת משרד התחבורה ותוציא הלילה 3 טיסות לאתונה להשבתם הביתה של מאות נוסעים ישראלים שנתקעו בשדה התעופה בטורקיה, ואחרי דין ודברים סוכם שהם יוטסו על-ידי החברות הטורקיות לאתונה, ומשם ישובו ארצה עם החברות הישראליות.

גם ארקיע הודיעה הערב כי נענתה לבקשת משרד התחבורה ותוציא ב-4 לפנות בוקר טיסה לאתונה להשבת ישראלים.