כמה כסף היה מוכן ארגון שחקני ה-NBA להוציא כדי לפטר את היו"ר?

במהלך הניסיונות לסיים את דרכו של בילי האנטר אחרי 17 שנים בתפקיד, שילמו השחקנים 5.4 מיליון ד' לטובת הכנת תיק שיוכיח את כישלונותיו

בילי האנטר / צילום: רויטרס
בילי האנטר / צילום: רויטרס

עד כמה עשירים ארגוני השחקנים בארה"ב, אפשר ללמוד מהפעילות שנקט ארגון שחקני ה-NBA (ארגון ה-NBPA) בעת פיטוריו של יו"ר הארגון, בילי האנטר.

לפי סוכנות הידיעות "בלומברג", ארגון שחקני ה-NBA הוציא סכום עתק של 5.42 מיליון דולר עבור הפקת דוחות מפורטים, שהוזמנו לצורך בחינת פעילותו של האנטר. אותם דוחות הובילו בסופו של דבר גם לפיטוריו של היו"ר המיתולוגי בפברואר 2013, מהתפקיד בו החזיק במשך 17 שנים.

ההוצאה הגדולה ביותר, 3.56 מיליון דולר, הלכה לפירמת עו"ד ניו יורקית (Paul Weiss Rifkind Wharton & Garrison LLP), עבור דוח מקיף שהגישה, ובו נמצא האנטר כמי שפעל בניגוד עניינים, בחוסר שיתוף פעולה, ולמעשה לא הצדיק את השכר השנתי בסך 3 מיליון דולר ששולם לו.

ההוצאה השנייה בגודלה עבור "תיק האנטר" שולמה לפירמת Deloitte, בסכום כולל של 1.23 מיליון דולר. בממוצע, על מנת להכין את התיק לפיטוריו של האנטר שילמו כל אחד מ-438 שחקני ה-NBA החברים בארגון סכום של 12,378 דולר.

ב-18 החודשים שעבור מאז פיטוריו של האנטר, עדיין לא נבחר מחליף. ארגון שחקני ה-NBA נחשב לגוף אמיד, ולפי הדוחות האחרונים שהציג ונכונים לסוף יוני 2013 - מחזיק בנכסים בשווי כולל של 180.7 מיליון דולר.