בגלל "צוק איתן": עיריית ת"א מבטלת העלאת הארנונה ב-1.3%

החלטת העיריית נובעת בשל הקשיים המצויים בהם תושבים ועסקים בשל מבצע "צוק איתן" ■ על פי הערכות, החלטת העירייה תביא לאובדן הכנסות בגובה 40 מיליון שקל

רון חולדאי  /  צלם: תמר מצפי
רון חולדאי / צלם: תמר מצפי

עיריית ת"א-יפו החליטה הבוקר (א') לבטל את החלטתה מחודש ינואר האחרון להעלות את תעריפי הארנונה בעיר ב-1.3% וזאת בשל הקשיים המצויים בהם תושבים ובעלי עסקים נוכח מבצע "צוק איתן". על פי הערכות, החלטת העירייה תביא לאובדן הכנסות בהיקף של כ-40 מיליון שקל.

מאז תחילת מבצע "צוק איתן" בעלי עסקים בעיר, ובפרט בעלי מסעדות ובתי קפה מדווחים על ירידה ניכרת בפדיונות ובהכנסות. בהודעה שפירסמה העירייה היום נכתב: "נוכח המלחמה המתמשכת בדרום והקשיים הנגרמים לתושבי העיר ולבעלי העסקים הוחלט היום בישיבת פורום הסגנים בעיריית תל אביב יפו על ביטול הבקשה לעלייה ריאלית של הארנונה בסך 1.3%. הנושא וההשלכות התקציביות הרלוונטיות שלו יועלה לאישור מועצת העירייה ולידיעת משרד הפנים".

כזכור בחודש ינואר האחרון, אישרה מועצת עיריית תל אביב את צו הארנונה לשנת 2014. מלבד עדכון תעריפי הארנונה בשיעור של 3.66% כמתחייב, אישרה מועצת העירייה תוספת נוספת של 1.3% בתשלום הארנונה לעסקים ולמגורים.

חבר מועצת עיריית ת"א-יפו והממונה על פיתוח העסקים הקטנים והבינוניים בעיר, ניר סביליה, מסר כי "אני מברך על החלטתו של ראש העיר. ביטול התייקרות הארנונה תיתן קצת אויר לנשימה לבעלי העסקים, אך כמובן יש צורך בצעדים נוספים כדי להקל על מצוקתם הכלכלית הקשה כתוצאה מהלחימה בעזה. הקמת מטה חירום, כפי שביקשתי לפני שבוע מראש העיר יכול להעניק את סל הכלים שייאפשר לעסקים בעיר להמשיך להתקיים גם בימים קשים אלו".