הצדדים מתקרבים: נסללה הדרך לאישור חוק רשות השידור

(עדכון) - בתום 5 שעות של משא-ומתן אינטנסיבי, סוכם כי לפחות רבע מעובדי רשות השידור החדשה יהיו מרשות השידור הישנה - ולא לכל היותר רבע ■ כמו כן, הוחלט כי לא יהיה בחוק סעיף המגביל את כמות עובדי רשות השידור

רשות השידור / צילום: איל יצהר
רשות השידור / צילום: איל יצהר

נסללה הדרך לאישור חוק רשות השידור החדש: בתום 5 שעות של משא-ומתן אינטנסיבי בין יו"ר ההסתדרות, שר התקשורת ואנשי האוצר, סוכם כי לפחות רבע מעובדי רשות השידור החדשה יהיו מרשות השידור הישנה, ולא לכל היותר רבע.

כמו כן, הוחלט בין הצדדים כי לא יהיה בחוק סעיף המגביל את כמות עובדי רשות השידור, וזה ייקבע בדיונים נפרדים בין הצדדים.

הסיכום התאפשר הודות התערבותו של ח"כ איתן כבל, והוא צפוי להיות מאושר הערב בקריאות שנייה ושלישית.

הצדדים סיכמו כך: "מובהר כי נושא מספר הנקלטים אינו נושא מוסד במסמך זה. עוד מובהר בהקשר לכך כי הרף של 25% הקבוע בסעיף 96(א) מהווה רף מינימום ולא מונע מהצדדים להגיע לכל הסכמה על מספר גבוה יותר של נקלטים".

ח"כ חיים כץ התנגד

מוקדם יותר היום נודע כי ח"כ חיים כץ (ליכוד) מתנגד לחוק הקמת רשות שידור חדשה וביטול האגרה. גורמים בלשכתו אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי כץ מצדד בהסתדרות באי-הסכמתה לחוק במתכונתו הנוכחית, ולכן יתנגד לחוק.

כץ מתנגד לסעיף בחוק הקובע כי רק 25% מעובדי הרשות החדשה יהיו מבין עובדי הרשות שאמורה להיסגר. מדובר בסעיף משמעותי עליו נשען במידה רבה הרעיון שרשות השידור שתקום תהיה שונה מזו הקיימת.

כץ, חבר בקואליציה, הוסיף ואמר כי ישכנע את "כל הליכוד להצביע נגד החוק". יש לציין כי החוק דווקא צמח בקואליציה, והוא פרי יוזמתו של שר התקשורת גלעד ארדן.

לא מן הנמנע כי למרות הדיונים מול ההסתדרות, החוק יעלה בכל זאת להצבעה בקריאות שנייה ושלישית, אם כי לא בטוח כלל שיעבור.

הסעיף השנוי במחלוקת מדבר על מיצוי תביעות בנוגע לתוספת השכר. משמעותו כי הצדדים לא יתבעו דברים חדשים באשר להסכמות, לאחר שנקבעו.

גורם המקורב למשא-ומתן מסר כי "נראה כאילו זו הייתה יוזמה מתוכננת מראש לתקוע את החוק. המשא-ומתן פוצץ על רקע זה. אם בתום משא-ומתן מול ארגון עובדים יבוטל הסעיף על מגבלת העובדים, ולצדו יבוטל גם הסעיף על מגבלות השכר - נושא כבר עליו הוגע להסכמות - נגרום לזה שהמנהל החדש לא יוכל לבחור את אנשיו, נקבל את אותה תרבות ארגונית ואת אותם האנשים".

פיצוץ בדיונים אמש

בדיונים הליליים בחוק אמש (א') נרשם פיצוץ. ל"גלובס" נודע כי ההסתדרות סירבה לחתום על ההסכמים בין הצדדים, בשל הסעיף שעוסק בכמות העובדים שייקלטו ברשות השידור החדשה מתוך גוף השידור הנוכחי.

בתום שעות של דיונים, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קם בסביבות השעה 1:00 בלילה ועזב את חדר הדיונים - זאת לאור הוספת משפט על-ידי אנשי האוצר שאמור לגבות את המשרד במקרה של הליך משפטי.

במהלך הערב כולו התקיימו דיונים למען העלאת החוק שאמור לסגור את רשות השידור הנוכחית ולפתוח אחת חדשה תחתיה. באשר לסעיף המרכזי שעמד במחלוקת, המגביל את הוצאות השכר על 35% - כפי שדווח ב"גלובס", הסעיף תוקן, והמגבלה תהיה על כמות העובדים שייקלטו.

מקורבים למשא-ומתן מסרו ל"גלובס" כי "בשל סעיף איזוטרי התעקשות ההסתדרות עשויה להביא להמשך בזבוז של מיליארדים מכספי הציבור ולתקיעת הרפורמה".

גורם במשרד התקשורת אמר: "אנחנו מצפים מהצדדים להתעשת ולהכריע לטובת 8 מיליון אזרחים שמגיע להם שידור ציבורי טוב ואיכותי".

גורמים בהסתדרות אמרו ל"גלובס" כי "אנשי האוצר חזרו בהם ברגע האחרון מסיכומים באשר לקליטת העובדים מהרשות הישנה ברשות החדשה, וזה דבר שלא ייעשה".