מסתמן: חוק מע"מ אפס לא יאושר במושב הנוכחי

הניסיונות להביא לכינוס ועדת הכספים הלילה עלו בתוהו ■ אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון - חוק מעמ אפס לא יאושר במושב הנוכחי ■ שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ניסה לשכנע את הח"כים החרדים למשוך את ההסתייגויות שהגישו

יאיר לפיד / צילום:איל יצהר
יאיר לפיד / צילום:איל יצהר

מסתמן: חוק מע"מ אפס לרוכשי דירה ראשונה לא יאושר במושב הכנסת הנוכחי. בשעות האחרונות פנה שר האוצר,יאיר לפיד, בבקשה לראש הממשלה שישכנע את יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין שיאשר את ישיבת ועדת הכספים הלילה במטרה לקיים הצבעות על החוק. זאת, על מנת שניתן יהיה להביאו מחר לאישור סופי במליאת הכנסת.

במקביל, השקיע שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, שעות רבות של מאמצים להביא לכינוס הוועדה ולשכנע את חברי הכנסת החרדים למשוך את 2,000 ההסתייגויות שהגישו.

הסתייגויות החרדים נועדו למשוך זמן במטרה למנוע את אישור החוק במושב הנוכחי.
בשעה האחרונה השיב רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת, לאריאל כי ועד עובדי הכנסת לא מאפשר את כינוסה של ועדת הכספים עוד הלילה. לנוכח תשובה זו, נראה כי אזל הזמן לאישור ההצעה, והכנסת תצא לחופשת הקיץ מחר מבלי לאשר את החוק.

גורמים ב"יש עתיד" אומרים בתגובה כי הם נחושים להעביר את החוק עוד במושב הנוכחי למרות התנגדות החרדים ומפלגת העבודה. לדבריהם, גם אם החוק יאושר רק במושב הכנסת הבא, הוא יחול רטרואקטיבית.