הקטארים סייעו: הכנסות שיא לברצלונה - 530 מיליון אירו

קבוצת הכדורגל רשמה גם רווח נקי, שנה שלישית ברציפות ■ חלק מחברי המועדון ממשיכים לטעון: "נעלמו" 46 מיליון אירו בפרשת רכישתו של ניימאר

ניימאר שחקן ברצלונה / צלם: רויטרס

ברצלונה סיימה את עונת 2013/14 עם ההכנסות הגבוהות בתולדותיה, בסך 530 מיליון אירו - עלייה של 8% לעומת 2012/13, והפעם הראשונה בה מועדון הכדורגל הקטאלוני רושם מחזור של למעלה מחצי מיליארד אירו. כך חשף אתמול (ג') במסיבת עיתונאים חבייאר פאוס, סגן הנשיא של הקבוצה לענייני כספים.

סעיף ההכנסה הגבוה ביותר היה ספונסרים, נותני חסות ומפרסמים שונים: 169 מיליון אירו (כשעל החלקים הגדולים ביותר מהסכום הזו אחראיות קטאר, באמצעות חברת התעופה שלה קטאר איירווייז, וחברת הלבשת וציוד הספורט האמריקאית נייקי). על-פי הערכות, ברצלונה היא הקבוצה השנייה הכי מכניסה בעולם ב-2013/14, כשרק ריאל מדריד, יריבתה הגדולה, צפויה לדווח בספטמבר הקרוב על הכנסות גבוהות יותר.

נתון מרשים אפילו יותר הוא העובדה שברצלונה הפכה לארגון מרוויח באופן קבוע. עונת 2013/14 הסתיימה עם רווח נקי של 41 מיליון אירו. בסך הכל הצטברו רווחיה של בארסה בשלוש העונות האחרונות ל-122 מיליון אירו (ב-2011/12 - 49 מיליון, 2012/13 - 32). כתוצאה מכך, ממשיכים החובות של ברצלונה להצטמצם והם עמדו נכון ל-30 ביוני 2014 על 287 מיליון אירו.

לטענת פאוס, המכירה של ססק פברגאס לצ'לסי שנסגרה בשלב מאד מוקדם בקיץ הנוכחי (33 מיליון אירו), כמו גם זאת של טיאגו אלקנטרה לבאיירן מינכן בקיץ הקודם (25 מיליון) עזרו מאד לתוצאות הכלכליות החיוביות.

ברצלונה כך צמחו ההכנסות
 ברצלונה כך צמחו ההכנסות

לגבי פרשת רכישתו של ניימאר, שכזכור הובילה להתפטרותו של הנשיא הקודם סנדרו רוסל - חשף פאוס כי מלבד דמי ההעברה המוצהרים ששילמה בארסה עבור הכוכב הברזילאי (57 מיליון אירו, על-פי הצהרתו של הנשיא הנוכחי ג'וזפ ברתומיאו בשנה שעברה), הקבוצה שילמה 13.5 מיליון אירו נוספים למס ההכנסה בספרד שדרש את הסכום ככופר מיידי; כמו כן, היא שמרה 8.8 מיליון אירו "בצד" במידה והתיק של ניימאר, שהחקירה בעניינו עדיין מתנהלת - יגרום לרשויות לקנוס את ברצלונה בסכומים נוספים.

כזכור, לטענת חבר המועדון ("סוסיו") שפוצץ את הפרשה, ג'ורדי קסאס, ה"נזקים" שגרם סנדרו רוסל לברצלונה בפרשה הזאת גבוהים בהרבה, ובסך הכל הוא טוען כי 46 מיליון אירו "נעלמו" מהקבוצה. אתמול הודיע עורך דינו של קסאס כי הוא אינו מתכוון למשוך את התביעה שהגיש בנושא ולהמשיך בהליכים נגד ראשי המועדון.