צו האופנה: עיצובים, תרומות ויוזמות לטובת חיילי צה"ל ותושבי הדרום

בזמן שהתותחים רועמים, יש מי שמצליח גם בתעשיית האופנה המקומית למנף את ההזדמנות לטובת מעשים טובים, בלי טיפת ציניות ■ לפניכם כמה מהתורמים והנרתמים בענף האופנה למבצע "צוק איתן"

עיצובים

קום איל פו, טי-שירט מצב

בתוך כל הרעש, ההמולה וההפצצות, בבית האופנה - קום איל פו, לא היססו להביע עמדה אנטי-מלחמתית ברורה: "בתוך רגע של מחשבה צלולה שמנו לב שהמילה 'שלום' נעלמה לגמרי מהשיח הפוליטי. בין כיפת ברזל להפצצות בעזה שומעים רק אלימות, כוחניות, הרס והרוגים. האם עד כדי כך התייאשנו שאנחנו אפילו לא מסוגלות לגייס ניצוץ של תקווה בלבנו?". אז בשם התקווה (או הייאוש אם תרצו), נולדה הטי-שירט OH PEACE! עם שאיפה קטנה-גדולה להחזיר את המילה "שלום" לשיח הציבורי.

מחיר החולצה 129 שקל, ובקנייה בסכום של 950 שקל ומעלה תקבלו אותה במתנה

צמיד אהבה להזדהות עם חיילי צה"ל

בשבוע שעבר החל אתר מכירות הנעליים runy.co.il לחלק לציבור 25,000 צמידי חאקי, עשויים סיליקון, שעליהם הכיתוב "מצדיעים לצה"ל", במטרה "לחזק את חיילי צה"ל ולאחד את העורף הישראלי". בתחילה, היה מדובר ביוזמה של האתר לצרף צמיד כזה לכל הזמנה שהתבצעה, אך בעקבות התגובות האוהדות מצד הלקוחות, החליטו באתר להזמין כ-25 אלף יחידות ולחלק אותן לכל מי שחפץ להזדהות עם החיילים בימים הלא פשוטים האלה. את הצמיד עיצב אוהד שינה, הבעלים של האתר, וניתן להשיגו (בחינם), דרך האתר או בעמוד הפייסבוק.

מיזמים

"ניפגש בשש אחרי המלחמה"

משלמים עכשיו - מקבלים אחר-כך. זהו הרעיון העומד בבסיסו של הקמפיין "ניפגש בשש אחרי המלחמה", שיצא לאחרונה על-ידי המיזם החברתי-אקטיביסטי "תקווה" השייך לעמותת "קו הידידות". מדובר ביוזמה פרקטית במיוחד, שמטרתה לתמוך בזמן אמת בעסקים בדרום הארץ ובאותה הזדמנות גם ליהנות, אחרי המלחמה, ממה שהדרום מציע, החל מפריטי אופנה מעוצבים ועד טיול ג'יפים, רכיבה על סוסים, ספא מפנק, ועוד. רשימת העסקים המשתתפים במיזם מופיעה באתר: koolamisrael@gmail.com, ביניהם תמצאו גם מעצבות תכשיטים דרומיות כמו נדיה עטיה (מיתר), אלין ירושלמי (אשדוד), סיגל בר-ציון (יבנה), כלנית טחן (אשדוד) ועוד.

מעצבת התכשיטים הגר סתת מארחת מעצבים מהדרום

"תכשיטים ישמחו לבב אנוש - במיוחד עכשיו", אומרת מעצבת התכשיטים הגר סתת, שהחליטה לערוך מכירה מיוחדת בהשתתפות מעצבי אקססוריז (תכשיטים, תיקים וכו'), שיוצרים ופועלים בדרום הארץ, בחנויותיה בבזל ובמתחם התחנה בתל-אביב ובקניון רננים ברעננה. "בתור מעצבת תכשיטים חשבתי איך אני יכולה לתרום מהצד שלי, והחלטתי לפנות חלק ניכר מהחנויות שלי למען מעצבי הדרום", מסבירה סתת. התכשיטים יימכרו במחירים שווים לכל נפש, וכל הרווחים יימסרו במלואם למעצבים המוזמנים לבוא לקחת חלק במכירה עצמה, שתיערך בימים חמישי-שישי (7-8 באוגוסט). מעצבים המעוניינים להשתתף מוזמנים ליצור עימה קשר במייל: hagarsatat@gmail.com.

תורמים ונתרמים

תחתונים וגופיות

* דלתא: כמו כל פריט פונקציונלי, שנחשב היום לסופר אופנתי, גם התחתונים עברו עם השנים שינויים מעניינים, כולם ראי לתרבות המקומית. השיא כנראה נרשם אי שם בשנות ה-70, כשהפרסומות החלו להפוך בוטות ונועזות יותר וברשת ב' הושמע הג'ינגל "תקני לי תחתונים וגופיות", שהפך ללהיט ולהמנון בקרב החיילים שלחמו אז בסיני. לדבר על תחתונים, לשיר עליהם, ואפילו להראות אותם בפומבי - כל אלה היו פריצת דרך נועזת באותם ימים רחוקים. באופן אירוני, הכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה לפני כשבועיים, הזכירה לכולם עד כמה תחתונים הם מצרך לבוש בסיסי, חיוני ופונקציונלי. ואכן חברת דלתא נרתמה לעניין, ותרמה יותר מ-150 אלף מוצרים, בשווי של מאות אלפי שקלים, בכללם הלבשה תחתונה לחיילים וגרבי קומנדו נתרמו ללוחמים, באמצעות האגודה למען החייל. כמו כן, דלתא מאפשרת בימים אלה לאזרחים לבצע רכישות מרוכזות בהנחות של עד 50% כתרומה לחיילים, במשלוח ללא עלות. לביצוע הזמנות מרוכזות ניתן לפנות ללאה: 03-9020802 או לרוחמה: 03-9020899.

* גולף: קבוצת גולף תרמה מתחילת המלחמה לחיילים ולחיילות הנמצאים בשטח מוצרים כמו מגבות והלבשה תחתונה בשווי של יותר מ-100 אלף שקל (ילדי העובדים עוסקים באריזת המוצרים לחיילים). בנוסף, הרשת מאפשרת הנחות בקנייה מרוכזת לקבוצות המתארגנות לתרומות לחיילים דרך אשת הקשר אביבית: avivitm@golfco.co.il.

* קסטרו: גם חברת האופנה קסטרו שלחה לחיילים כ-1,000 חבילות של תחתונים וגופיות מבית היוצר שלה.

נגד עין הרע

* ה. שטרן ו-Adika: משלוח מיוחד של מאות מדליוני מגן דוד וחמסות מעוצבות (שיגנו על החיילים מפני עין הרע), נשלחו אליהם השבוע מחברת התכשיטים ה.שטרן, ואילו אתר השופינג הוירטואלי Adika, החליט לפנק דווקא את החיילות התצפיתניות "שעושות שם ימים כלילות" עם 50 חבילות המכילות פריטי אופנה ואקססוריז מפנקים מהאתר.

ירידים

ירידי ענק למעצבים מהדרום

* "עוטפים את הדרום": זהו שמו של יריד הענק שיזם המשרד לפיתוח הנגד והגליל עם עיריית תל-אביב, שיוקדש כולו לבעלי עסקים מהדרום, ויתקיים בימים חמישי-שישי הקרובים בהאנגר 11 בנמל תל-אביב. יוצעו בו מתנות, פריטי אופנה, כלי בית ודוכני אוכל. מעצבים ובעלי עסקים מהדרום המעוניינים לקבל דוכן ביריד ללא כל תשלום, מוזמנים להירשם בטלפון 03-6020888 או דרך האתר bizbanegev.org.il.

* מארחים בדאקה: ביום שישי הקרוב, יתקיים יריד ענק באולם האירועים "דאקה" בתל-אביב, שבו יתארחו ללא עלות בעלי עסקים מאזור הדרום. המארחים מבטיחים אירוח מהסרטים ומזמינים אליהם מעצבים ובעלי עסקים מהדרום, מכל התחומים. ניתן ליצור קשר במייל events@green-field.co.il או בטלפונים: 054-9002829, 050-3700096.

* מתחם מכירות בעמק חפר: במתחם HANGAR09 בעמק חפר, יתקיים בשישי הקרוב מתחם מכירות המציע דוכן ללא עלות למכירה של כל סוגי הסחורה והעסקים. בנוסף, יתקיימו במתחם פעילויות לכל המשפחה, אטרקציות ודוכני מזון ומשקאות. בעלי עסקים המעוניינים להשתתף מוזמנים לפנות לאוריה: 054-6331486 או לברק: 052-8741216 או בדף הפייסבוק של HANGAR09.

* מוזמנים לרשפון: ליאורה, הבעלים של גלריה רישפון, שנמכרים בה בדרך-כלל חפצי וינטאג' ביבוא מאירופה, מזמינה לארח אצלה אמנים ומעצבים מכל התחומים. כרגע אין אירוע עם תאריך וזמן ידוע אבל היא תשמח לארח כל יוזמה: 054-6442365.