מכבי חיפה: שיא המנויים הכניס 14.5 מיליון שקל

האוהדים הירוקים בטירוף: קנו 11.8 אלף מנויים לאצטדיון החדש סמי עופר; מרבית מנויי ה-VIP כבר נחטפו, גם 1,300 מקומות חניה שמורים נמכרו

אוהדי מכבי חיפה / צלם: שלומי יוסף
אוהדי מכבי חיפה / צלם: שלומי יוסף

ההיסטריה של אוהדי מכבי חיפה סביב רכישת המנויים לשנה הקרובה באצטדיון החדש סמי עופר, מצליחה לייצר כסף גדול למועדון. ל"גלובס" נודע כי עד כה מכרו הירוקים 11,800 מנויים לעונת 2014/15 - במה שהצליח לייצר להם הכנסה נאה של 14.5 מיליון שקל. לאור הנתון הזה, שכמובן מגיע לפני שחיפה מכרה אפילו כרטיס אחד למשחקיה הביתיים - כבר עתה ברור כי קבוצתו של יעקב שחר הולכת לקראת אחת העונות המכניסות ביותר בתולדותיה (לא כולל העונה האחרונה בה השתתפה בליגת האלופות ב-2009/10).

עם זאת, יש להדגיש כי גם ההוצאות בסמי עופר גבוהות פי כמה וכמה מאשר אלו שרשמה הקבוצה בשנים האחרונות בקרית אליעזר. לדוגמה: 145 מהמנויים שנמכרו (מתוך 180 שהוקצו למכירה) הם ליציע ה"היהלום" - במחיר של 16 אלף שקל למנוי. מנוי זה כולל מושבים מרופדים וארוחה ברמה גבוהה סביב שולחנות לפני, במחצית ובסוף כל משחק. רק ממנויים מסוג זה הכניסה חיפה עד כה 2.3 מיליון שקל - אך עלות ההסעדה של כל מנוי "יהלום" מוערכת בכ-2,000-2,500 שקל בעונה.

כך או כך, קצב מכירת המנויים הנוכחי של חיפה הוא חסר תקדים, שכן אשתקד מכרה הקבוצה 5,700 מנויים בלבד, והשיא שלה עמד עד היום על פחות מ-6,500 מנויים. למעשה, בעקבות השגת יעד המכירה הראשוני - עדכנה כעת חיפה את היעד שלה הקיץ ל-15 אלף מנויים סה"כ. מלבד יציע היהלום, מנויי VIP נוספים שנמכרים בקצב משביע רצון הם ליציע "הזהב". חיפה מכרה 540 מסך 600 המנויים ליציע זה (שם עולה מנוי בין 3,100 ל-3,600 שקל). 60% מהמנויים שנמכרו עד כה (למעלה מ-6,500 כאלה) נמכרו ליציעים הזולים, שם המחיר עומד על 660 שקל למנוי. מהיציע המערבי, שם עלות כל מנוי עומדת על 1,500 שקל - כבר הצליחה חיפה לייצר הכנסה של למעלה מ-3 מיליון שקל.

מעבר לכך, נמכרו 1,300 מקומות חניה למנויי VIP במחיר של 350 שקל לשנה. הכנסה זו מתחלקת שווה בשווה בין החברה הכלכלית של עיריית חיפה, המפעילה את האצטדיון, לבין המועדון.

קצב מכירת המנויים, שלשה שבועות לפתיחת הליגה, שובר את כל השיאים הישראליים בשני ענפי הספורט הבכירים. עם זאת, יש לציין כי הקבוצות של מכבי ת"א (כדורסל וכדורגל), שהחזיקו בשיאים הקודמים, לא יכולות למכור כמות גבוהה יותר של מנויים מטעמי קיבולת בהיכל נוקיה ובבלומפילד.