פפסיקו מפתחת מכונות מכירה של משקאות בהתאמה אישית

תשיק בקרוב 2,000 מכונות חדשניות במטרה לנסות לנגוס בנתח של קוקה-קולה

חברת המשקאות פפסיקו עובדת בימים אלה על סוגים חדשים של מכונות מכירה אוטומטיות, שייקחו את כל התחום קפיצה אחת קדימה. הבולטת שבהן היא מכונה אוטומטית שמאפשרת לקונה עד 1,000 אפשרויות להתאים את המשקה לטעמו האישי. כך למשל, הוא יכול לשלוט ברמת הסוכר, הגזים והטעמים הנוספים שניתן להוסיף למשקה הרגיל.

מכונה נוספת היא בעלת היבט חברתי, והיא מאפשרת לקונים לרכוש משקאות במתנה עבור חבריהם.

מיזם נוסף שעליו עובדים בפפסי הוא מכונה עם מסך מגע שמאפשר לקונים לבחון מקרוב את המשקאות המוצעים למכירה, ובו-בזמן להקרין על המסך מסרים שיווקיים וקמפיינים. בהמשך ייבחנו גם תכנים אחרים שניתן להקרין על המסכים השונים.

בחודשים האחרונים עברו במרכז הפיתוח של המכונות החדשות עשרות קבוצות מיקוד, כאשר המטרה המוצהרת של המפתחים היא להגיע לתוצאה שעונה הן על הרצון לערב יותר את המשתמשים במהלך הקנייה והן על הצורך לייעל את התהליך.

קוקה-קולה שולטת בתחום

סמנכ"ל העיצוב של פפסי, מאורו פורצ'יני, אומר כי פיתוח המכונות הוא חלק מאסטרטגיה של קידום נושא העיצוב בחברה. בהקשר זה עובדים על הפרויקט מעצבים, אנשי שיווק ומומחי טעם במטרה ליצור הרמוניה בין האספקטים הרלוונטיים.

פורצ'יני אומר כי "עיצוב טוב הוא כזה שמפתיע אנשים. בהתחלה חלק מהם קצת מבולבלים, ויש עקומת למידה. השאלה היא כמה זמן לוקח לצרכנים ללמוד את העיצוב החדש".

בחברה מקווים להשיק כ-2,000 יחידות של המכונות החדשות עד לסוף השנה. מדובר במהלך משמעותי, שכן המכירות ממכונות אוטומטיות מהוות כרבע מכלל המכירות בקטגוריה. 70% מהמכירות בארה"ב ממכונות אוטומטיות הן של קוקה-קולה. פפסי מחזיקה בתחום זה בנתח שוק של 19%.