הקליפ של שאקירה: הפרסומת שזכתה להכי הרבה שיתופים ברשת

הפרסומת היא למעשה קליפ של הזמרת שנעשה בשותפות עם מותג היוגורט אקטיביה ■ הקליפ שותף עד כה יותר מ-5.3 מיליון פעמים

הקליפ של שאקירה לשיר "La La La", שהוא גם פרסומת למותג היוגורט אקטיביה, הצליח לשבור את שיא השיתופים באינטרנט עבור קמפיין. עד עכשיו הקליפ שותף בפייסבוק ובטוויטר יותר מ-5.375 מיליון פעמים, והוא שבר את השיא של קמפיין "The Force" למותג פולקסוואגן ששודר בסופרבול 2011 והגיע ל-5.372 מיליון שיתופים - כך עולה מדירוג שמפרסמת חברת השיווק באינטרנט Unruly.

הקליפ של שאקירה עלה לאוויר לקראת חודש מאי, כלומר לקח לו חודשיים לשבור את השיא של הפרסומת השנייה בדירוג. הקליפ זכה לתהודה רבה מכיוון שהוא עלה לפני המונדיאל, ולקחו בו חלק כוכבי כדורגל מנבחרות שונות.

יש לציין כי המעורבות של המותג היא מינורית יחסית וכוללת איזכור בתחילת ובסוף הקליפ. הסרטון כלל גם תמיכה של ארגון חברתי שמטרתו לספק ארוחות לילדים בבתי-ספר במדינות עולם שלישי.

מדובר בדוגמה טובה למגמה הנקראת Trackvertising, שבה אמן יחד עם מותג צריכה מייצרים קופרודוקציה ליצירת קליפ מוזיקלי שהוא גם פרסומת.

שרה ווד, מנכ"לית חברת המחקר Unruly, אומרת כי "ההצלחה של הקליפ מסמנת עידן חדש עבור שיווק של מותגים יחד עם קליפים מוזיקליים. בתקופה שבה מותגים נאבקים על תשומת-הלב של הצרכן, מותגים לומדים שהם צריכים ליצור יוזמות חדשניות וקריאייטיביות כדי לייצר את האימפקט המבוקש".

ווד הוסיפה כי "קליפים הם התוכן המשותף ביותר באינטרנט, ולכן זה לא מפתיע שזה המקום שבו מותגים רוצים להיות. זה הזמן שבו הם בונים את קווי הממשק בין פרסומת רגילה לבין קליפ מוזיקלי, ומנסים להצטרף לגל של השיתופים הוויראליים ברשתות החברתיות".