נעילה חיובית בבורסה; מניית קדימהסטים נפלה 10.9%

צוק איתן: ישראל הכריזה על הפסקת אש הומניטרית החל מ-10:00 ועד 17:00 ■ איירפורט סיטי הודיעה כי היא בוחנת אפשרות למיזוג עם חברת נצבא ■ טאואר דיווחה על זינוק של 87% בהכנסות הרבעון השני

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בעליות קלות על רקע סנטימנט חיובי בשוקי חו"ל ובעוד הזירה הביטחונית בישראל ממשיכה לבעור. מחר לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל ט' באב.

מדד תל אביב 100 עלה ב-0.09% לרמה של 1,247.7 נקודות, והמעו"ף עלה ב-0.21% לרמה של 1,395.9 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-953.5 מיליון שקל.

ישראל הכריזה היום על הפסקת אש הומינטרית באופן חד צדדי. הפסקת האש החלה ב-10:00 ונמשכה עד 17:00. החמאס הודיע כי הוא מתנגד להפסקת האש והמשיך לשגר רקטות לעבר ישראל. בצהריים אירע פיגוע דריסה בירושלים כאשר תושב מזרח ירושלים דרס ישראלי בן 25 באמצעות טרקטור והפך אוטובוס. הצעיר נהרג ועוד 5 אנשים נפצעו. מעט לאחר מכן נורה חייל בטרמפיאדה בירושלים, ומצוד מתנהל אחר רוכב אופנוע שירה בו.

לפי ההערכות הלא-רשמיות במשרד האוצר, העלות הישירה של המבצע בעזה הגיעה כבר לכ-6 מיליארד שקל. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בניין זה כי בדומה למבצעים הקודמים, העלות הישירה של יום לחימה מוערך בכ-200-250 מיליון שקל. עלות זו לא אמורה להכביד על שוק האג"ח ולמעשה, ברמת הוצאות עד 10 מיליארד שקל, האוצר לא חייב להגדיל את היקף ההנפקות".

בינתיים, מבצע "צוק איתן" ככל הנראה הוביל לפדיונות בתחום קרנות הנאמנות. הקרנות המסורתיות רשמו ביולי פדיונות של יותר מ-1.3 מיליארד שקל - פדיון ראשון מאז דצמבר 2011. הפדיונות התרכזו בעיקר בקרנות אג"ח קונצרני ,אג"ח כללי וקרנות מניות בישראל מהן נפדו החודש יחד כ-3 מיליארד שקל. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

בזירת המט"ח הדולר מתחזק קלות מול השקל ונסחר סביב 3.41 שקלים. האירו, מנגד, מתחזק בכ-0.4% ונסחר בין הבנקים תמורת 4.587 שקלים.

זינוק בהכנסות טאואר

חברת איירפורט סיטי הודיעה היום כי היא בוחנת אפשרות למיזוג עם חברת נצבא. במסגרת ההסכם המוצע תרכוש איירפורט סיטי את כל המניות של נצבא כנגד הקצאת מניות של החברה ו/או תמורת מזומן, כך שנצבא תהוף לחברה פרטית בשליטת החברה.

טאואר סיכמה הבוקר את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 234.1 מיליון דולר, זינוק של 87% לעומת הרבעון השני של 2013. הזינוק בהכנסות מוסבר באיחוד של תוצאות המיזם המשותף עם פנסוניק (TPSCo). על בסיס non-GAAP, טאואר הרוויחה ברבעון החולף 31 מיליון דולר או 62 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, על בסיס GAAP, החברה ממשיכה להפסיד ומציגה הפסד של 16 מיליון דולר או 31 סנט למניה.

גבעות הודיעה היום על מינויו של יוסף זינגר למנכ"ל השותפות. זינגר (55) סיים לאחרונה את תפקידו כמנכ"ל חברת גרנית הכרמל מקבוצת עזריאלי, והוא ממייסדי חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן.

מנכ"ל כיל סטפן בורגס התייצב היום לשימוע אצל ועדת ששינסקי 2 במשרד האוצר יחד עם בכירים בחברה והזהיר כי יישום המלצות הוועדה יסבו לחברה נזק של כ-7 מיליארד שקל. החישוב, לפי כיל, מתבסס על הערכת ועדת ששינסקי עצמה לפיה ההמלצות יעלו לכיל כ-500 מיליון שקל בשנה למשך 14 שנה.

דלק רכב וסאני , שלהן החזקות במובילאיי, ממשיכות לעמוד במוקד על רקע הנפקת הענק של מובילאיי בוול סטריט בסוף השבוע.דלק רכב עדכנה אתמול על מימוש 36% מהחזקותיה בהנפקה תמורת כ-70 מיליון דולר והיא צפויה לרשום בדוחותיה רווח הון ענק של כ-250 מיליון שקל. גם סאני מכרה חלק מהחזקותיה בהנפקה תמורת כ-6 מיליון דולר וכעת תוכל לשפר באופן משמעותי את ההחזר למחזיקי האג"ח שלהם עשתה תספורת.

חברות הביטוח עומדות במוקד על רקע דוח שפרסם האוצר המדרג את חברות הביטוח על בסיס הטיפול הטוב ביותר בתלונות הציבור. לפי הדוח בין החברות הטובות ביותר הן הראל, מגדל והכשרה ביטוח. הפניקס וכלל ביטוח מדורגות בין האחרונות.

קדימהסטם עמדה במוקד לאחר שדיווחה אתמול כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת מרק לביצוע סריקת תרופות בתחום מחלות נוירודגנרטיביות לטרשת נפוצה, ומחלות נוירודגנרטיביות פוטנציאליות נוספות.