רשות השידור: השירותים נעצרו, ההנהלה קובעת עובדות בשטח

צוותי החדשות המסקרים את הלחימה באזור הדרום מדווחים לא אחת על הזנחה ואי-קבלת מענה ותמיכה ממערכות החדשות ועל מחסור בתנאים בסיסיים ■ אגודת העיתונאים בת"א: "ההנהלה מבצרת את כוחותיה לקראת בוא המפרק"

יוני בן מנחם מנכל רשות השידור / צלם: וינוקור דוד
יוני בן מנחם מנכל רשות השידור / צלם: וינוקור דוד

רגע לפני כניסת מפרק לרשות השידור, נראה כי גוף השידור הציבורי עומד בפני קריסה מוחלטת. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים הופסקו בזה אחר זה שירותי הניקיון, שירותי החניה במתחם רוממה בירושלים והמזנון בקול ישראל, בשל חובות הגוף לספקים השונים.

כמו כן, צוותי החדשות המסקרים את הלחימה באזור הדרום מדווחים לא אחת על הזנחה ואי-קבלת מענה ותמיכה ממערכות החדשות, ובמחסור בתנאים בסיסיים כמו אמצעי תקשורת. זאת לנוכח העובדה כי אין כרגע גורם מוסמך המשמש כמנהל חטיבת חדשות או כמנהל ערוץ 1.

במקביל לכניסתם האיטית של אנשי הכונס הראשי, שכבר החלו בהליך חפיפה בציפייה לפרסום חוק תאגיד השידור הציבורי בתוך ימים אחדים, החלה הנהלת רשות השידור הנוכחית בשיבוץ אנשיה בתפקידים שונים, ככל הנראה על מנת לשריין להם תפקיד גם במהלך הליך הפירוק. החוק קובע כי המפרק יוכל לפטר רק מנהלים, ועל כן המנהלים ממנים את עצמם לתפקידים עיתונאיים.

כך למשל, זליג רבינוביץ', יד-ימינו של מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, מונה למפיק הראשי של מגזין "יומן"; משה נסטלבאום מונה לעורך "פוליטיקה" ושובץ בתפקידי הגשה מסביב לשעון; ואילו המנכ"ל עצמו ממשיך להגיש בקול ישראל. יש לציין כי בן-מנחם עצמו פועל ללא חוזה אישי מול רשות השידור ונמצא בסכסוך משפטי מול הגוף אותו הוא מנהל.

"זה גוף שמתנהל מכוח האינרציה בלבד", אומר עיתונאי ברשות השידור, "אין מנהלים, חטיבת החדשות מתנהלת ללא ניהול חודשים ארוכים. אין אף אדם שנותן מענה. המנכ"ל מעולם לא ירד לשטח בדרום, לא הולך לראות את הצוותים, לא שואל עם מישהו צריך מזון או מה הם צריכים. הוא אף לא ירד לאולפני הטלוויזיה".

אתמול (א') פורסם כי הנהלת רשות השידור החליטה להפחית את כמות המהדורות שעורך העורך המרכזי של מהדורת "מבט", אבי מוסקל, מ-3 מהדורות בשבוע למהדורה אחת בלבד.

"כך ייעשה לעובד שהעיד נגד מנהלו", כתב מוסקל בתגובה לדברים בעמוד הפייסבוק שלו, בפוסט שחושף התנהלות קשה ביותר במסדרונות חטיבת החדשות של הערוץ הציבורי.

"כבר שנתיים שאני מסתובב במערכת עם צלב צלפים על הגב", כתב מוסקל, "החטיבה מתנהלת כבר שבועות ללא מנהל, ממלא-מקומו סירב להמשיך. על דלת חדר מנהל החדשות כתבה המזכירה המיואשת 'לא יודעת', לאחר שנמאס לה להסביר לשואלים כי באמת אינה יודעת מי מנהל. אם תתעקשו, יגידו לכם ש'הם' מנהלים. זה מספיק. אף אחד לא שואל יותר, כי ה'הם' הזה מייצג את השליטה ללא מצרים בכל עמדות המפתח. כש'הם' מחליטים - אין טעם לנסות לערער, ואין גם אל מי".

"מחטפי ג'ובים"

לאור הדברים שלחה אגודת העיתונאים בתל-אביב, באמצעות עו"ד אילן בומבך, מכתב לרשות השידור ולמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לפיו "במסגרת מחטפי הג'ובים, בסידור החדש זוכה נסטלבאום למעמד של מגיש בכיר וקיבל את רצועת השידור היוקרתית של עשר בערב - בזמן שגאולה אבן, למשל, נדחקה לשעה שבע, מחוץ לפריים-טיים.

"כמו כן, מאחר שגם תפקידו של זליג רבינוביץ' יתרוקן מתוכן, נודע כי יש כוונה למנותו לתפקיד המפיק הראשי של 'יומן' החל מהשבוע הבא. אין זאת אלא שההנהלה הנוכחית מבצרת את כוחותיה לקראת בואו של המפרק".

האגודה מבקשת להשיב את מוסקל לתפקידו המלא.

מרשות השידור נמסר כי "מצבה המידרדר של מהדורת 'מבט', אשר הביאה את הצופים לנטישה מחוסר עניין, והרצון לחזקה, הביאו להוספת עורך מקצועי ומוערך, אלון מזר. הרשות מצרה על כך שמוסקל - במקום להבין את מהלך החיזוק ואת גודל השעה ולמחול על האגו - בוחר לחבוש את כובע הנרדף התורן. כל ניסיון מסוג זה כדי להשפיע על התחדשותה של הרשות בכלל ומהדורת 'מבט' בפרט נדון לכישלון".