נזקי "צוק איתן" למארגני התיירות הנכנסת: 350 מיליון דולר

יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, שמואל מרום: "על הממשלה להחיל מנגנון פיצוי למארגני התיירות הנכנסת ולתגבר את קרן שיווק התיירות לישראל בחו"ל"

נזקי מבצע "צוק איתן" למארגני התיירות הנכנסת לישראל עומדים על כ-350 מיליון דולר - כך עולה ממכתב ששלח יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, שמואל מרום, לשר התיירות, עוזי לנדאו.

מרום כותב לשר כי לאור הנזקים הכספיים כאמור, על הממשלה להחיל מנגנון פיצוי לנזקי מבצע "צוק איתן" על מארגני התיירות הנכנסת לישראל ולתגבר את קרן שיווק התיירות לישראל בחו"ל.

"לצערנו, הפגיעה של 'צוק איתן' על התיירות הנכנסת בכלל ועל מארגני התיירות הנכנסת בפרט היא קריטית. בהתאם להחלטות הממשלה, בוועדת הכספים של הכנסת הוחלט לתת מענה מיוחד למשבר בתיירות הנכנסת בעקבות מבצע 'צוק איתן'. בהמשך להחלטה זו הציגה הנהלת הלשכה את דרישותיה לאמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, במסמכים המצורפים. דרישות אלה מתייחסות להחלת מנגנון פיצוי לנזקי מבצע 'צוק איתן' על מארגני התיירות הנכנסת ולתגבור קרן השיווק", כותב מרום.

עוד הוא כותב: "אנו מבקשים להדגיש בפניך את העובדות הבאות: מחזור הפעילות של חברי הלשכה, שהיה צפוי למחצית השנייה של שנת 2014, היה למעלה מ-600 מיליון דולר. ערב מבצע 'צוק איתן' הייתה הפעילות בשיאה. בעקבות 'צוק איתן' אנו מעריכים פגיעה של למעלה מ-50% במחזורי הפעילות הצפויים לתקופה יולי-דצמבר 2014. משמעות ירידה זו היא ירידה במחזורי הפעילות של מארגני התיירות הנכנסת בכ-350 מיליון דולר ואובדן הכנסות של כ-42 מיליון דולר".

עוד כותב מרום כי למארגני התיירות הנכנסת יש "תרומה ייחודית לשיווק התיירות לישראל, והם המנוע לכל התיירות הנכנסת. השקעה בשימור של מארגני התיירות הנכנסת ובפעולות השיווק שלהם היא נדבך מרכזי בהחזרת התיירות לישראל".

לסיום כותב מרום: "אנו רואים בפיצוי ובהגדלת תקציב קרן השיווק השקעה של המדינה בשימור הפעולות של מארגני התיירות, השקעה שתסייע בחזרה למסלול של צמיחה בתיירות הנכנסת לישראל ותיתן פירות בכל הסקטורים שניזונים מחבילות התיור לישראל המשווקות ומתופעלות על-ידי חברי הלשכה".