האוצר: נגיע להסדר עם אורן נהרי וחבריו ברשות השידור

בעקבות הפרסום ב"גלובס", בכיר באוצר אישר כי ייחתם הסכם פרישה גם עם בעלי חוזים אישיים ברשות השידור ובקול ישראל

היום (א') אמור לצאת לדרך הליך פירוק רשות השידור, לאחר פרסום צפוי במהלך היום של חוק תאגיד רשות השידור. בתוך כך נודע, כי בעקבות הפרסום ב"גלובס" בשבוע שעבר, שלפיו בכירי ערוץ 1 וקול ישראל לא נכללו בהסכמי הפרישה של עובדי רשות השידור, אישר בכיר באוצר כי הסכם פרישה ייחודי ייחתם עם העובדים הבכירים בעלי החוזה האישי ברשות השידור.

עם סיום הסדרת הסכמי הפרישה של בעלי החוזים הקיבוציים, יתפנה האוצר לגיבוש הסכם ספציפי עם בעלי החוזים האישיים.

בראיון ל"גלובס" אמר אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של ערוץ 1, כי "התברר לנו שבמסגרת ההסדרים בין ההסתדרות, אגודת העיתונאים ומשרד האוצר, הוחלט שמרבית העובדים יקבלו הטבות להסכמי הפרישה שלהם. מי שעובד בהסכם גלובלי ומקבל שכר עד כפול מהשכר הממוצע במשק קיבל מעט פחות, ואלה שבין פי 2 לפי 3 מהשכר הממוצע קיבלו עוד פחות. מי שמעל לזה לא מקבל אגורה. כלומר, כל היתר מקבלים 11 משכורות הסתגלות, מענק של 105 אלף שקל ופיצויים של 230%, ואנשים בשכר בכירים - כרמלה מנשה, קרן נויבך, צ'יקו מנשה, אילה חסון, עודד גרנות, אמיר בר שלום, עודד שחר, אני - לא מקבלים אגורה?".

לאור הדברים, באוצר מתכננים כבר היום להוציא מכתב שבו הם יבהירו כי בכוונתם להגיע להסדר גם עם העובדים המרוויחים סכום גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק. ההערכה היא, כי ההסכם שייחתם עמם יצמיד את הסכם הפרישה שלהם לוותק עבודתם ברשות השידור. נהרי בירך על ההחלטה.