סלקום הרוויחה 79 מ' ש' ברבעון השני; לא תחלק דיבידנד

חברת הסלולר מקבוצת אי.די.בי רכשה ממירים חדשים והחלה לסגור הסכמי תוכן עם ספקים, כחלק מכניסה מתוכננת לתחום הטלוויזיה אחרי תקופת החגים

על רקע התחרות העזה בשוק הסלולר המקומי, דוחות הרבעון השני של חברת הסלולר סלקום שפורסמו היום (ב') מצביעים על תוצאות סבירות.

הכנסות סלקום ירדו ב-6.3% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי גדל ב-17.9% לרמה של 79 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) ירד ב-7.4% ל-314 מיליון שקל, ומנגד התזרים הפנוי גדל ב-4.6% ל-361 מיליון שקל. בכך נמשכו המגמות של הרבעון הקודם.

תוצאות סלקום כוללות גם את חברת נטוויז'ן. תוצאות הפעילות הסלולרית של סלקום (כלומר בנטרול נטוויז'ן) מצביעות על ירידה בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, אך עלייה ביחס לרבעון הקודם. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-949 מיליון שקל, מתוכן 728 מיליון שקל הכנסות משירותים, בדומה לרבעון הקודם.

ההכנסות ממכירת ציוד קצה הסתכמו ב-221 מיליון שקל - נתון גבוה מנתוני הרבעון הקודם והמקביל ב-17.6% ו-3.8%, בהתאמה. אולם שאלת "היום שאחרי" עולה שוב: מה יקרה לתזרים המזומנים ברגע שהמנויים יסיימו את ההתחייבויות על מכשירים שרכשו לפני הרפורמה?

נזכיר כי סלקום נהנית מהכנסות מגולן טלקום, ש"מתארחת" על הרשת שלה. סלקום דיווחה היום כי מהרבעון השלישי היא צופה "ירידה זמנית אך משמעותית" בהכנסות משירותי נדידה פנים-ארצית, וזאת עד לאישור הסכמי שיתוף הרשתות שלה עם גולן, לכשיאושרו על-ידי הרגולטורים.

ה-EBITDA של סלקום בתחום הסלולר ירד ב-15.5% ו-17.3% בהשוואה לרבעון הקודם והמקביל בהתאמה, והסתכם ב-224 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-79 מיליון שקל - עלייה של 18% מהרבעון המקביל וירידה של 31% מהרבעון הקודם.

למרות שמבחינת תחום הניידות סלקום מציגה את הביצועים החלשים ביותר - כלומר מאבדת הכי הרבה מנויים בניידות - ושיעור הנטישה שלה ברבעון עמד על 11.1%, הדבר לא בא לידי ביטוי משמעותי בתוצאות, כאשר היא מצליחה לקזז את איבוד המנויים עם התייעלות.

מבצעי השיווק של סלקום לא מביאים לה מספיק מנויים חדשים (בסוף הרבעון השני היו לה קצת מעל 3 מיליון מנויים, ירידה של 20 אלף מהרבעון הראשון), אבל החברה מצליחה להציג ביצועים לא רעים באמצעות ההתייעלות האגרסיבית.

תוכנית הפרישה מרצון של העובדים הייתה הצלחה גדולה מבחינת החברה. במסגרתה פרשו כ-380 עובדים, וסלקום רשמה הוצאה חד-פעמית בסך 39 מיליון שקל, כשהיא מצפה לראות את החיסכון בהוצאות השכר כבר ברבעון השלישי של 2014.

גם הפעם לא תחלק דיבידנד

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי הייתה 75.4 שקל, עלייה קלה ביחס לרבעון הקודם.

לדברי מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, "בהשוואה לרבעון המקביל, החברה ממשיכה להציג שיפור ברווח הנקי ובשיעורי הרווח מסך ההכנסות, כתוצאה מיישום מוצלח של אסטרטגיית חיזוק מעמדה כקבוצת תקשורת, תוך מיקוד במהלכי התייעלות".

סלקום צפויה להרחיב את פעילותה ולהיכנס לתחום הטלוויזיה, ככל הנראה אחרי תקופת החגים. בינתיים החברה רכשה ממירים חדשים והחלה לסגור הסכמי תוכן עם ספקים. הפעילות החדשה בתחום הטלוויזיה נועדה לאפשר לסלקום לפעול כקבוצת תקשורת, במסגרת היערכותה להתפתחויות הצפויות במהלך השנה בתחום התקשורת הקווית.

סלקום היא חלק מקבוצת אי.די.בי, שהשליטה בה הועברה לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה. החברה הודיעה שגם בגין הרבעון השני לא תחלק דיבידנד, וזאת לנוכח המשך התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על ההכנסות, ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה.

המספרים של סלקום 8-14
 המספרים של סלקום 8-14