"אם קשת תצא לרישיון, גורל רשת יהיה כשל ערוץ 10"

יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, תומך בהארכת זיכיון לערוץ 10 - בניגוד לעמדת המנכ"ל שי באב"ד ■ "איזו טלוויזיה אתה רוצה לראות, של רשת וקשת?"

אילן אבישר יו``ר מועצת הרשות השנייה / צלם: תמר מצפי
אילן אבישר יו``ר מועצת הרשות השנייה / צלם: תמר מצפי

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, מבהיר היום (ג') כי הוא בעד המשך קיומו של ערוץ 10, וזוכה לכך לגיבוי של הרוב המכריע של חברי המועצה - זאת בניגוד לעמדת הדרג המקצועי של הרשות השנייה, בראשות המנכ"ל שי באב"ד.

בשיחה עם "גלובס" אמר אבישר: "מועצת הרשות השנייה נמצאת בדיונים על עתיד הטלוויזיה המסחרית, והמגמה היא בהמשך קיומו של ערוץ 10".

לטענת אבישר, כשהציג בפני השר גלעד ארדן את האפשרות של הצלת ערוץ 10, ארדן לא דחה אותה על הסף. יש לציין כי על מנת להאריך את זיכיון ערוץ 10, יש צורך בשינוי חקיקה שאינו בסמכות מועצת הרשות השנייה.

לדברי אבישר, "יש הצהרה של כל חברי ועדת טלוויזיה, שמהווים 70% ממועצת הרשות השנייה, שתומכים בהמשך קיומו של ערוץ 10. השאלה היא איזו טלוויזיה אתה רוצה לראות בישראל - קשת ורשת או ערוצים 2 ו-10? מהפרספקטיבה שלנו, לערוץ 10 יש תרומה, והוא מוסיף קול אחר, חשוב ובעל ערך. אם הערוץ לא ישרוד את החודשים הקרובים, אז ניערך לאפשרות של פיצול".

- איך אתה רואה את החלוקה האופטימלית בשוק הטלוויזיה המסחרית?

"שרשת וקשת יתמקדו בבידור ודרמות, וערוץ 10 יציע את מה שיש לו להציע, עם חלוקה מסודרת של 70%-30%. אני סבור כי עתידה של רשת עשוי להיות כמו של ערוץ 10, מהטעם הפשוט שעם ישראל מתביית על ערוץ טלוויזיה אחד, כמדורת שבט, כמו שהוא עושה את זה עם ערוץ 2. ההנחה של שוק המחולק בנתח של 40%-60% בין שני ערוצים היא מאוד מפוקפקת בעיניי. זה מיד יכול להפוך ל-20%-80%, ואז זה יהיה הרסני".

אבישר אומר כי התנהל בנושא דיון מקיף עם רשת, ובקרוב יתקיימו ישיבות עם ערוץ 10 ועם קשת, והדברים יישקלו. לדבריו, האפשרויות להצלת ערוץ 10 נעות בין האפשרות שערוץ 10 ימצא משקיע ועד למהלך חקיקתי.

"אני לא אופטימי מהמהלך של יציאה לרישיונות", אומר אבישר ומוסיף כי "ערוץ 10 ייסגר, וערוץ 2 ישאר עם בג"צים. אם רשת תגיד שהיא לא רוצה לצאת לרישיון, וזה החוק, אני רואה בג"צים שיתקעו את התהליך, ואז נתקע עם ערוץ 2 לבדו לעוד חודשים ארוכים".