אומן מקיבוץ חצור: החברה החמישית שתנפיק השנה בבורסה?

פרסמה טיוטת תשקיף, ועל פי הערכות שואפת להנפיק לפי שווי של כ-200 מיליון שקל ■ הכסף יוזרם לכיסה של קרן טנא, שמחזיקה ב-28% ממניות החברה

הבורסה לניירות ערך / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך / צילום: תמר מצפי

על רקע תנאי השוק הנוחים והנזילות הגבוהה של הגופים המוסדיים, גם חברת התעשייה אומן (OMEN) מקיבוץ חצור מתקרבת לבורסה בתל אביב. אם הנפקת האקוויטי הראשונית של החברה תצא לפועל, היא תהפוך לחברה החמישית שמנפיקה מתחילת השנה בבורסה של ת"א, אחרי קבוצת אשטרום, אינרום, מגדלי הים התיכון וסקייליין.

יצרנית היציקות בלחץ גבוה של חלקים מסגסוגת אלומיניום ופליז, פרסמה בימים האחרונים טיוטת תשקיף לקראת ההנפקה, שתבוצע על פי ההערכות לפי שווי של כ-200 מיליון שקל, או מעט פחות מכך. הסכום לא צפוי להיכנס לחברה אלא לכיסה של קרן טנא, בראשותו של אריאל הלפרין, שנכנסה להשקעה באומן ב-2006 ומחזיקה כיום בכ-28% ממניותיה.

במסגרת הרישום למסחר, טנא תמכור את מרבית החזקותיה באומן באמצעות הצעת מכר, ובסך הכול יימכרו לציבור כ-20%-25% מהונה של החברה.

מטיוטת התשקיף עולה כי אומן פעלה בשנה האחרונה להרחבת וביסוס פעילותה באירופה (בפורטוגל וברוסיה), במטרה להכפיל את היקפיה תוך זמן קצר.

מהטיוטה עולה עוד כי מחזור ההכנסות של החברה ב-2013 עמד על 155 מיליון שקל, נתון המשקף עלייה של כ-2.5% ביחס להכנסות 2012. הרווח השנתי קפץ ב-27% והגיע ל-10 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2014 ההכנסות עלו ב-10% ל-43 מיליון שקל, והרווח הנקי צמח ב-24% ל-3.6 מיליון שקל.

באומן מייחסים את עיקר השיפור במכירות לאחד מלקוחותיה המהותיים (Dana UK - ספק של מוצרים הנדסיים לתעשיית הרכב), ומסבירים כי השיפור ברווחיות הגיע כתוצאה מהעלייה בהכנסות, יחד עם התייעלות בגורמי הייצור. בנוסף נהנתה אומן מעלייה בהכנסות המימון, עקב ירידה בשערי מט"ח.

ב-2014 כולה החברה צופה הכנסות של 171 מיליון שקל ורווח נקי של 14 מיליון שקל.

התחייבויות של כ-74 מיליון שקל

לאומן התחייבויות שוטפות של 47 מיליון שקל, ובסך הכול התחייבויות של כ-74 מיליון שקל - עיקרן (41.5 מיליון שקל) לבנקים. בקופת החברה מזומנים בסך 4.2 מיליון שקל, תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הגיע ל-5.3 מיליון שקל והונה העצמי מסתכם ב-76 מיליון שקל. צבר ההזמנות בסוף מארס עמד על 168 מיליון שקל, והחברה מעסיקה כ-240 עובדים, מתוכם 17 חברי קיבוץ.

עיקר פעילותה של אומן מתרכז בייצור יציקות של חלקים מסגסוגת אלומיניום ופליז בטכנולוגיה של יציקה בלחץ גבוה, בעיקר לתעשיית הרכב. החברה מייצאת את מרבית מוצריה לחו"ל, בעיקר לאירופה (80%), ופעילותה מושפעת ממצב תעשיית הרכב העולמית. בנוסף יש לה פעילות ייצור רכיבים לתעשיית האביזרים לכיבוי אש.

החברה החלה לפעול ב-1946, והיום עומדים בראשה רונן יואלי (מנכ"ל) ויהודה בן חיים (יו"ר). עלות שכרו של יואלי הגיעה אשתקד ל-1.4 מיליון שקל, ועלות יתר ארבעת מקבלי השכר הגבוהים בחברה הגיעה יחד ל-2.1 מיליון שקל. כן שילמה החברה 7.3 מיליון שקל לקיבוץ חצור, עבור שירותי ניהול שהוא מספק לה.

אומן

(OMEN)

תחום פעילות: ייצור מוצרים מסגסוגת אלומיניום ופליז, בעיקר לתעשיית הרכב

שנת הקמה: 1946

בעלים: קיבוץ חצור (72%), קרן טנא (28%)

מנכ"ל: רונן יואלי

יו"ר: יהודה בן חיים

מספר עובדים: 240

הון עצמי: 76 מיליון ש'

צפי הכנסות ל-2014: 171 מיליון ש'

צפי רווח נקי ל-2014: 14 מיליון ש'