ניצול של לקוחות שבויים

למה בעצם שיחות הסלולר מחו"ל לישראל כל-כך יקרות?

לקוח סלולר / צלם: .Luis Santos/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
לקוח סלולר / צלם: .Luis Santos/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

היום (ג') הוכרזה רפורמה נוספת שמטרתה לטפל בכשל הצרכני של המחירים הגבוהים בכל הקשור לשיחות נדידה וגלישה מחו"ל. נדגיש כבר בפתח הדברים כי הפתרון המועדף, אך החלקי, לבעיית יוקר השיחות הוא קניית סים מקומי והצטרפות לחבילות שמציעות חברות הסלולר במדינת היעד. יש לזה אמנם חסרונות ואי-נוחות מסוימת, אבל לרוב זה הפתרון המועדף.

מובן שיש פתרונות מקבילים של שיחות על גבי אינטרנט וכו', ואת כולם כדאי לבדוק, אבל בדבר אחד אין ספק - והוא שרכישת החבילה כאן מהמפעיל הישראלי יקרה להחריד, ויש לעשות הכול על מנת להוריד את מחירי השיחות, שמשמשים את חברות הסלולר כמקור לרווחיות מטורפת שהתחרות בו מוגבלת, ולכן ניתן לגבות תעריפים הגבוהים במאות אחוזים מהעלות האמיתית.

מי שמכיר את התמחיר של חברות הסלולר לשיחות נדידה בחו"ל, שהן ברמות של אגורות בודדות לדקה, רואה איך חברות הסלולר מנצלות את הרצון לנוחות ופשטות אצל הנוסעים ומנצלות זאת עד תום.

כן, לחברות הסלולר העלות לנדידה בחו"ל עבור לקוח היא נמוכה מאד, וכאשר מוכרים חבילות במאות שקלים כמעט בלי יכולת לבחור, הצרכן נדפק.

נסו לקבל חבילה רק של מסרונים, לא תמצאו. רוצה חבילה? שלם מחיר עבור שיחות ומסרונים ביחד במאות שקלים.

יש לקוות שהרפורמה הקרובה, עליה הכריז שר התקשורת גלעד ארדן, שתבוא תעשה סוף לסיפור הזה.