נעילה יציבה בבורסה בת"א; מניית בריינסווי קרסה 9.4%

עונת הדוחות נמשכת, והיום פרסמו תוצאות בנק מזרחי טפחות, פרטנר וגולף ■ עליות בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ גולף זינקה 6.9% ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-743 מיליון שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה (ד') בת"א נחתם ביציבות עם נטייה לעליות קלות. זאת על רקע עליות בוול סטריט ובבורסות אירופה. המשקיעים התמקדו בעיקר בדוחות הכספיים ובזירה הגיאו-פוליטית. מחזור המסחר הסתכם בכ-743 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ג') בירידות על רקע נעילה שלילית במרבית בורסות אירופה. המשקיעים ממשיכים להתמקד בזירה הגיאו-פוליטית, בעיקר באוקראינה ובעיראק, ובנתוני המאקרו והדוחות.

בתל-אביב ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-732 מיליון שקל בלבד.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, אומר בסקירתו השבועית כי יש להגדיל את הגירעון התקציבי בשנה הנוכחית ובשנים 2015-2016, על רקע השלכות מבצע "צוק איתן". "קצת מוקדם לעשות את סיכומי ההשלכות של 'צוק איתן', ובכל זאת נראה בבירור כי הגירעון לשנת 2014 ולשנתיים שלאחר מכן צריך לגדול. בדיוק עכשיו, זוהי שעתה של ממשלת ישראל לספק את התמיכה הנדרשת, כדי להחזיר את הביטחון הכלכלי ולהעלות את הוודאות, גם במחיר של הגדלת יעד הגירעון ביותר מ-1% למשך 2-3 שנים. בעוד בנק ישראל נוקט מדיניות מוניטרית מרחיבה קיצונית, ולהערכתנו ישראל כבר מצויה במלכודת נזילות - נראה כי הרחבה פיסקלית אינה אפשרית, אלא הכרחית".

זינוק ברווחי פרטנר

עונת הדוחות נמשכת, והיום פרסם בנק מזרחי טפחות את תוצאות הרבעון השני במהלך המסחר. מהדוחות עולה כי הבנק רשם ברבעון גידול של 23.3% ברווח הנקי ל-302 מיליון שקל ועלייה קלה בסך ההכנסות ל-2.4 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

פרטנר סיכמה הבוקר את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 4% בהכנסות ל-1.087 מיליארד שקל (כ-316 מיליון דולר). מאידך, הוצאותיה התפעוליות של החברה ירדו ב-8% ל-642 מיליון שקל, כאשר ה-EBITDA רשם עלייה של 4% ל-291 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק של 130% ברווח ל-46 מיליון שקל (כ-12 מיליון דולר).

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 80 מיליון דולר לאספקת מערכות קשר, תקשורת ושליטה ובקרה (תקשוב) למדינה בדרום אמריקה. הפרויקט יבוצע במהלך שלוש שנים.

מניית טבע ירדה לאחר שחזרה מניו-יורק עם פער שלילי כ-1.2% . מנגד אופקו סיימה בירוק בעקבות פער חיובי של כ-2.2%.