מזרחי טפחות: הרווח עלה ב-23% ברבעון ל-302 מיליון שקל

התשואה על ההון עמדה ברבעון השני על 12.3% לעומת 11.1% ברבעון המקביל אשתקד ■ סך ההכנסות ללא שינוי ברבעון - 921 מיליון שקל ■ היקף האשראי לציבור עמד על 143.3 מיליארד שקל, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל

אלדד פרשר / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר / צילום: תמר מצפי

למרות הריבית הנמוכה, העלייה ברגולציה וההאטה במשק, מזרחי טפחות מפרסם היום דוח חיובי לרבעון השני, שבו מצליח הבנק בניהולו של אלדד פרשר לרשום תשואה על ההון של 12.3%. הבנק רשם ברבעון רווח שיא של 302 מיליון שקל, ובסיכום המחצית הראשונה הרוויח 566 מיליון שקל, עלייה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות המימון של הבנק הגיעו ל-923 מיליון שקל, עלייה של קרוב ל-6% מהרבעון המקביל. נציין כי העובדה שמדד המחירים ברבעון השני היה גבוה יחסית, שיחקה לטובת הבנק.

גם בסעיף ההפרשות להפסדי אשראי, רשם מזרחי תוצאות טובות, כשהיקף ההפרשות היה נמוך מ-0.1% מתיק האשראי של הבנק, ועמד על 23 מיליון שקל, לעומת 181 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, נזכיר כי ברבעון המקביל ההפרשה הייתה חריגה בגובהה, לאור הוראה של בנק ישראל בנושא הפרשות בתחום המשכנתאות.

עוד נציין כי ברבעון השני הגיע מזרחי טפחות ליעד הלימות ההון שדורש בנק ישראל - 9%, וזאת חצי שנה לפני המועד שנקבע. הוצאות השכר של הבנק רשמו עלייה חריגה של 7.7%, ל-462 מיליון שקל. בבנק מסבירים זאת בהמשך ההתרחבות והצמיחה. אך למרות העלייה, יחס היעילות התפעולית של הבנק מוסיף להיות חזק ביחס למקובל במערכת הבנקאית בישראל - 59%.

"חרף התחרות העזה, והאי ודאות בענף בחודשים האחרונים בשל הצעות הממשלה דוגמת מע"מ אפס ומחיר מטרה, ממשיך מזרחי טפחות לשמור על מעמדו המוביל בשוק המשכנתאות", אמר המנכ"ל פרשר.

תיק האשראי צמח ב-3.5% במחצית

תיק האשראי של הבנק הגיע בסוף יוני ל-143.3 מיליארד שקל, צמיחה של 3.5% מתחילת השנה, כשמנוע הצמיחה ממשיך להיות תחום המשכנתאות.

מזרחי טפחות גם מעדכן בדוחותיו לגבי התפתחויות בחקירת הרשויות האמריקאיות, בחשד כי הבנק סייע ללקוחותיו בהעלמת מס במזרחי שוויץ. אחרי שבעבר הרשויות בארה"ב ביקשו מידע סטטיסטי הקשור ללקוחות, כעת הוא מעדכן כי ביולי האחרון התבקש להעביר נתונים נוספים. "מזרחי שוויץ מקיים קשר רצוף עם הרשויות בארה"ב על מנת להגיע למתווה מתאים לקבוצה", נכתב. הכוונה היא ככל הנראה למתווה לפיו ייקבע גובה הקנס שישלם הבנק בפרשה זו.

עם זאת, הבנק טרם הפריש בדוחותיו בגין הפרשה, שכן "לא ניתן להעריך הסיכוי להתממשות הפסד בגין האירועים, או את סכומי החשיפה המתייחסים לכך".

תוצאות מזרחי טפחות 8-14
 תוצאות מזרחי טפחות 8-14