אגודת העיתונאים מעמידה למכירה את בית סוקולוב בת"א

בית העיתונאים מיועד לשימור, אך השטח מאחוריו, הכולל 3.6 דונם, מיועד להקמת בניין בן 17 קומות בשטח כולל של 14 אלף מ"ר, 10,000 מתוכם למגורים

אגודת העיתונאים מעמידה למכירה את בית סוקולוב ברחוב קפלן 4 בתל-אביב. בית העיתונאים עצמו מיועד לשימור, אך השטח הנרחב מאחוריו, הכולל 3.6 דונם, מיועד להקמת בניין בן 17 קומות בשטח כולל של 14 אלף מ"ר, 10,000 מתוכם למגורים, והיתרה למסחר ומשרדים. כמו כן, זכויות הבנייה כוללות גם הקמת חניון תת-קרקעי.

הזכויות להקמת הבניין החדש כוללות גם את המבנה שבו פועלים כיום דובר צה"ל והצנזורה הצבאית, הנושקים לרחוב איתמר בן-אבי.

האגודה החליטה להעמיד כעת את הבניין למכירה, לאחר שסכסוך מול רשות מקרקעי ישראל לגבי גובהם של דמי היוון הגיע לפתרונו, ובחוב תישא אגודת העיתונאים.

באגודת העיתונאים מציינים כי הוחלט שלא לבנות עצמאית את הפרויקט אלא לממשו ולהציעו למכירה לחברות נדל"ן המתמחות בתחום. בנוסף ציינו כי האגודה תשמור לעצמה שטחי משרדים גם במבנה החדש שיוקם על השטח, על מנת להמשיך ולפעול מהמקום. מסמכי המיזם מוצעים למעוניינים במשרדי האגודה בבית סוקלוב.

מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי שווי המגרש נע סביב 150 מיליון שקל בממוצע, וזאת על-פי שווי של 12 אלף שקל למ"ר קרקע המיועדת למגורים באזור זה.

ועדה מיוחדת של אגודת העיתונאים בוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך מכירת זכויות הבנייה במתחם בית סוקולוב כללה 7 חברים באגודת העיתונאים, בראשות חבר האגודה שמוליק שם טוב, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

יו"ר האגודה וחבר הוועדה, רותם אברוצקי, אמר השבוע: "אחרי עבודת הכנה ארוכה, יסודית ומורכבת, עליה הוחלט באסיפה הכללית השנתית של אגודת העיתונאים תל-אביב, אנחנו יוצאים בשעה טובה למהלך משמעותי, שתכליתו חיזוקה וביצורה של אגודת העיתונאים הראשונה והותיקה במדינה. אגודת העיתונאים תל-אביב תמשיך להוות גורם מרכזי ומשמעותי בהגנה על העיתונאים והעיתונות ובמיוחד על חופש העיתונות בישראל".