הפרסומת הכי נצפית ביו-טיוב ביולי: קופישוט של שטראוס

בדירוג פרסומות הווידיאו הנצפות של "גלובס" ויו-טיוב לחודש יולי, ניכרת המצוקה שאליה נקלע הענף במהלך "צוק איתן"

מתוך הפרסומת לקופישוט / מתוך יו-טיוב
מתוך הפרסומת לקופישוט / מתוך יו-טיוב

שוק הפרסום המקומי היה אחד הענפים שנפגעו הכי קשה ממבצע "צוק איתן". בזמן שהטילים שרקו והאזעקות צפרו, הפרסומות הלכו ונעלמו, כשוהמפרסמים חששו להיחשף על המסך. מאותן סיבות, גם ענף הפרסום הדיגיטלי המקומי לא שבע נחת.

ראייה לכך אפשר למצוא במדד הפרסומות החודשי של "גלובס" ויו-טיוב ישראל, המתפרסם זו הפעם השנייה, כאשר שתי פרסומות מחו"ל נכנסו לחמישייה המובילה, וגם כמות הצפיות הייתה נמוכה יחסית.

אז מהו בעצם מדד הפרסומות של "גלובס" ויו-טיוב? במשך שנים ליווינו ב"גלובס" את הפרסומות הזכורות והאהובות בטלוויזיה, אך לאור התחזקות הווידיאו באינטרנט בשנים האחרונות, יש כעת צורך למדוד ולעקוב גם אחר הפרסומות שם.

עיתון "גלובס" חבר ליו-טיוב, שמפעילה את אתר הווידיאו הפופולרי בישראל ובעולם, במטרה להציג את דירוג הפרסומות המובילות במדינה מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בחודש שנבדק.

על רקע "צוק איתן", מי בכל זאת הצליח לבלוט ולהתברג למקום הראשון? שטראוס-עלית יכולה לרשום מהלך מוצלח של כניסה לשוק משקאות האנרגיה עם Coffee Shot - מוצר חדש המשלב שוט של קפה מרוכז עם שוקולד.

מי שאמון על הפרסומות הוא באומן-בר-ריבנאי, שמצליח חודש שני ברציפות לתפוס את המקום הראשון, לאחר שבמדד של חודש יוני הם הובילו עם הפרסומת הפופולרית וההומוריסטית של נשנושי ברנפלקס בכיכובו של השחקן אילן פלד.

במקרה של Coffee Shot לא נדרש פרזנטור מפורסם, אבל הומור כן היה חלק מהותי מהפרסומת, שהשיגה 755 אלף צפיות, לצד 111 לייקים ביו-טיוב ורק 30 דיסלייקים. בנוסף, הפרסומת גרפה 626 לייקים בפייסבוק ו-148 שיתופים ברשת החברתית.

יש לציין כי הנתונים מתייחסים למועד הבדיקה בפועל.

מסר מהמשפחות השכולות

גם למקום השני הגיעה השקה של מוצר מזון חדש. טבעול לקחה את הקומיקאי ירון ברלד כקריין למוצר קראנצ' נאגטס שהיא משיקה באמצעות משרד הפרסום teenk. ברלד מככב בסדרת פרסומות סביב השקת המוצר תחת הדמות ב.לארד, אך רק הפרסומת הבסיסית להשקת המוצר - זו שבה הוא לא מככב - הצליחה לגרוף 564 אלף צפיות.

ברמה הוויראלית הסרטון פחות הצליח והביא לפחות מ-20 לייקים ביו-טיוב ובפייסבוק ומספר נמוך עוד יותר של שיתופים ותגובות.

במקום השלישי מפתיע באומן-בר-ריבנאי עם פרסומת ברוח המצב. תחת השם "לא רוצים אתכם פה", המסר מבלבל בהתחלה ומושך פנימה את הצופים כדי להבין אם מדובר בפרסומת גזענית נגד פלסטינים או נגד ישראלים, אך לקראת סוף הסרטון מסתבר כי מדובר בפרסומת לפורום המשפחות השכולות, שאומר: "אנחנו לא רוצים שיצטרפו אלינו חברים חדשים" ויוצא במסר של שלום.

הפרסומת מעוררת המחשבה גרפה 488 אלף צפיות ויצר שיח של ממש ביו-טיוב עם 885 תגובות. בנוסף, כ-1,445 גולשים עשו לייק ביו-טיוב, ועוד כ-120 נוספים עשו לייק בפייסבוק.

את המקום הרביעי תופס החלק השני של פרסומת המונדיאל מבית סמסונג - Galaxy11: The Match, לאחר שבחודש שעבר דורג החלק הראשון במקום החמישי במדד.

ביו-טיוב בישראל לא מספקים נתונים על מספר הצפיות המקומי, אך הפרסומת זכתה לפופולריות גם ללא כתוביות בעברית או התאמה מקומית. 16.4 מיליון גולשים צפו בה ברחבי העולם, לצד 29 אלף לייקים ביו-טיוב.

סמסונג גם חותמת את המקום החמישי במדד, אך הפעם לא בהקשר של המונדיאל אלא תחת הסלוגן "Every day is day one", שמקדם את החסות המסחרית שלה לאיגוד הגולשים המקצועי ASP והסיבוב העולמי שלו.

הסרטון סחף את הקהל בכל העולם עם 1.2 מיליון צפיות, שכללו בעיקר תרגילי גלישה מרהיבים בים, לצד כ-2,700 לייקים ביו-טיוב. אין ספק שפסקול הפרסומת - קאבר לשיר "Absolute Beginners" של דיוויד בואי - הוסיף לא מעט להצלחה.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד עולמי של חברת גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות כל חודש.

בין הקריטריונים אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים בחרו לצפות) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי של המפרסם) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן). כמו כן, נבחרות למדד רק פרסומות חדשות שעלו בחודש הרלוונטי למדידה.

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, בהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

■ לצפייה בפרסומות המובילות: http://goo.gl/sjoS3r

מדד הפרסומות
 מדד הפרסומות