הדיון המכריע על מע"מ 0% הופסק ונדחה לחודש הבא

ח"כ משה גפני: "הוכחנו שהאופוזיציה מנהלת את ועדת הכספים ואת משרד האוצר"

ועדת הכספים, דיון על 0 אחוז מעמ, גפני/ צילום: מתוך הוידאו
ועדת הכספים, דיון על 0 אחוז מעמ, גפני/ צילום: מתוך הוידאו

דרמה בוועדת הכספים: הדיון המכריע על הצעת חוק מע"מ 0% הופסק היום (ד') בשיאו של דיון סוער, בעקבות צעקות רבות של חברי האופוזיציה, בעיקר החרדים. הדיון יימשך רק בחודש ספטמבר.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי טוען כי בתמורה לנעילת הדיון ודחייתו לחודש ספטמבר, הסכימו החרדים לוותר על חלק מההסתייגויות שהגישו.

"החרדים ניצחו", מסר ח"כ משה גפני (יהדות התורה). "ועדת הכספים התקפלה והדיון על מע"מ 0% נסגר בעקבות הדיון הצעקני של נציגי האופוזיציה. הוכחנו שהאופוזיציה מנהלת את ועדת הכספים ואת משרד האוצר. האחריות שלנו היא למנוע ולדחות את העברת החוק הרע הזה שיפגע בכל חלקי הציבור ויזרוק לפח האשפה 3 מיליארד שקל. עד שהחוק יגיע לדיון בספטמבר, ראש הממשלה כבר יגיד לשר האוצר שהוא צריך את 3 מיליארד השקלים לדברים אחרים והחוק הזה לא יובא לדיון".

גורם המקורב לחרדים מסר ל"גלובס": "הדיון ננעל, ניסן סלומיאנסקי הבין שהלך עליו".

נוכח יציאה מרוכזת של הכנסת לחופשה עד ספטמבר, הדיונים בוועדה יחודשו רק בחודש הבא. בכל מקרה, נראה כי גם אז הסיכויים להביא לאישורו של החוק קלושים לנוכח מרד החרדים ו-1,900 ההסתייגויות שהגישו.

במפלגת "יש עתיד" נחושים להעביר את הצעת החוק ומסרו כי "חוק מע"מ 0% יעבור במהלך פגרת הקיץ כפי שהובטח. הדיונים על החוק יימשכו לאחר שהכנסת תחזור לעבוד בתחילת חודש ספטמבר והחוק יעבור בתחילת מושב הכנסת הקרוב כפי שאמרנו. לא נאפשר סחטנות פוליטית על גבם של עשרות אלפי זוגות צעירים, שעובדים, משרתים בצה״ל ומשלמים מסים".