ידיעות ספרים תוכל לרכוש 10% מסטימצקי תוך שנה

תשלם תמורת המניות כ-8-10 מיליון שקל ■ למהלך יידרש אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים

ל"ידיעות ספרים" ניתנה אופציה לרכישת 10% מסטימצקי - כך נודע ל"גלובס". האופציה היא למשך שנה, ועבורה תשלם הוצאת הספרים, אם תחליט לממשה, כ-20% מהסכום שהשקיעו הבעלים החדשים של הרשת במהלך רכישתה. לפי הערכות, מדובר ב-40-50 מיליון שקל, כך ש"ידיעות" תשלם כ-8-10 מיליון שקל.

פרט זה שמתגלה כנראה גם מסביר תהייה שעמדה במרכז הדרמה הגדולה סביב סטימצקי לפני כחודש וחצי. באמצע יוני רכשה את הרשת במפתיע קבוצת משקיעים בראשות יפית גרינברג (ג. יפית). אולם סטימצקי עדיין ניצבה בסכנה גדולה להגיע למצב של הקפאת הליכים, בשל החובות לספקים, בעיקר הוצאות הספרים, בהיקף של עשרות מיליונים. סטימצקי הציעה פריסת החוב לחצי שנה ותספורת, ההוצאות סירבו, ושני הצדדים יצאו למאבק.

הוצאת כנרת-זמורה-ביתן, דווקא זו שמחזיקה בחלק מהרשת המתחרה צומת ספרים, הייתה הראשונה לחתום עם סטימצקי על ההסכם, ויתר ההוצאות המשיכו להתעקש שלא יוותרו על תשלום מלוא החוב לסטימצקי ותקפו בחריפות את הרשת.

ואז הגיע תורה של "ידיעות ספרים" להתגמש. מדוע היא עשתה זאת? ייתכן מאוד שעקב קבלת האופציות להיות שותפה ברשת הספרים הגדולה בארץ. בעקבות "ידיעות" חתמו גם יתר ההוצאות הבולטות האחרות עם סטימצקי על פריסת החוב והתספורת, מלבד מודן, שעד היום לא משתפת פעולה עם הרשת.

כדי לממש מהלך כזה, של רכישת מניות של סטימצקי בידי "ידיעות ספרים", יידרש אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. מצד אחד, מדובר בסך-הכול ב-10%. מאידך, יהיה זה חיבור של רשת הספרים הגדולה בארץ עם אחת משתי ההוצאות הגדולות.

ב"ידיעות ספרים" סירבו להגיב לידיעה.

מסטימצקי נמסר כי "איננו מנהלים את ענייניו הכספיים באמצעות אמצעי התקשורת".