אחרי 3 שבועות: רויאל ג'ורדניאן חידשה את הטיסות לישראל

מנכ"לית החברה בישראל: "רויאל ג'ורדניאן מעולם לא הפסיקה לטוס לישראל, אלא רק השהתה את הטיסות שלה מבחינת תפעול ביטחוני וביטוחי"

נתבג/ צילום: תמר מצפי
נתבג/ צילום: תמר מצפי

חברת התעופה הירדנית רויאל ג'ורדניאן חידשה במהלך סוף השבוע האחרון את טיסותיה מעמאן לתל-אביב. החברה נמנעה מטיסות יומיות בקו זה במהלך 3 השבועות האחרונים בעקבות המבצע "צוק איתן" בעזה.

ההחלטה על חידוש הטיסות לישראל באופן סדיר התקבלה בחברה בשבוע שעבר. לדברי מנכ"לית חברת התעופה הירדנית בישראל, דבורה ברוכשטיין, "רויאל ג'ורדניאן מעולם לא הפסיקה לטוס לישראל, אלא רק השהתה את הטיסות שלה מבחינת תפעול ביטחוני וביטוחי. החברה לא טסה לערים נוספות בעולם, שמצויות במצב מלחמתי".

טיסות החברה לנתב"ג הופסקו ב 23 ליולי, עת חברות זרות נוספות קיבלו החלטה דומה בעקבות ירי של רקטה מעזה לאזור נתב"ג. למרות שהחברות הזרות חידשו את טיסותיהן לנתב"ג כעבור כיומיים, החברה הירדנית המשיכה בהשהיית טיסותיה בקו זה. זאת, אף שהמשיכה למכור כרטיסי טיסה בקווים שהיא מפעילה ליעדים שונים בעולם - מתל-אביב דרך עמאן.

בשבועות האחרונים הועלו כלפי החברה טענות שלפיהן היא לא עדכנה את נוסעיה כי השהתה את טיסותיה לארץ, וכי למעשה הם נדרשים להגיע דרך היבשה או באמצעות חברת ארקיע לנמל התעופה בעמאן.

מנכ"לית רויאל ג'ורדניאן בישראל, דבורה ברוכשטיין, אמרה בהתייחס לכך כי "הטיסות לא הורדו מהמערכות, מהסיבה הפשוטה שבכל יום נעשתה הערכת מצב בנושא, והיא המתינה להנחיות של חברת הביטוח בנוגע לטיסות אלה".