יאיר נתניהו מאיים בתביעה: "אל תשתמשו בתמונתי"

בנו של ראש הממשלה איים לתבוע את עמותת "ישראל חופשית", לאחר שעשתה שימוש בתמונה שלו ושל בת זוגו הנורבגית, ללא אישורו, בקמפיין מטעמה

יאיר נתניהו בקרב על פרטיותו: בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיים לנקוט הליכים משפטיים נגד עמותת "ישראל חופשית", לאחר שעשתה שימוש בתמונה שלו ושל בת זוגו הנורבגית, סנדרה לייקנגר, ללא אישורו.

תחילתו של הסיפור כאשר ב"ישראל חופשית" בחרו להעלות קמפיין בכיכובם של נתניהו ובת זוגו - שהמסר המרכזי שלו הוא זכותו של כל אדם להתחתן עם מי שהוא רוצה, כל זאת בתגובה לחתונה ה"מעורבת" שמסעירה את ישראל.

אלא שתגובתו של נתניהו הבן לא איחרה לבוא. "אני דורש ממכם להוריד את התמונה שלי שאתם משתמשים בה ללא אישורי. זאת תמונה פרטית מהפייסבוק, ולכן אתם חשופים לתביעה", כתב בנו של ראש הממשלה ליו"ר "עמותת ישראל" חופשית. "אני מצפה שהיא תרד עוד היום, במיוחד כשאני מתנגד ולא מסכים עם תוכן הקמפיין".

כעבור שעתיים שלח נתניהו מסר נוסף, הפעם ממוקד יותר. לדבריו, "אם זה לא יורד בשעה הקרובה, אני מתחיל לפעול בהליכים משפטיים". ואכן, כעבור זמן קצר הקמפיין הורד מהאוויר.

החברה של יאיר נתניהו - סנדרה לייקאנגר / צילום מסך
 החברה של יאיר נתניהו - סנדרה לייקאנגר / צילום מסך

"השתמשנו בתמונה כדי להעביר מסר חיובי"

"לקחנו תמונה שלהם כדי להעביר את המסר שאהבה לא בוחרים", אומר מיקי גיצין, מנכ"ל "ישראל חופשית". "השתמשנו בתמונה שלו כדי להעביר מסר חיובי - במיוחד על רקע האירועים האחרונים. איום בתביעה על תמונה שפורסמה בעבר באתרי רכילות זה דבר קצת מאכזב".

לפני כחצי שנה דיווחה לראשונה התקשורת הנורבגית על הזוגיות של נתניהו ולייקנגר, סטודנטית הלומדת בישראל. על-פי הדיווח, האב הגאה חשף את הרומן בשיחה עם ראש ממשלת נורבגיה.

הדיווח הזה עורר את זעמם של החרדים. במאמר המערכת של היומון החרדי-ליטאי "יתד נאמן" יצאו בחריפות נגד התנהלותו של ראש הממשלה בנושא.

"אין זה מתפקידו של עיתון חרדי לעסוק בעיוותים מסוד זה ולרדת לרמת הפרט, מעבר לחשש מאובדן דורות לעם היהודי", נכתב במאמר. "אבל הבעיה היא גם תגובתו של האיש הייצוגי ביותר של ישראל - ראש הממשלה. הוא נפגש עם ראשת ממשלת נורבגיה ובחוסר אחריות התגאה באוזניה על מערכות הקשרים של בנו המתרועע עם נוכרים. זוהי האמירה האומללה ביותר, הכי חסרת אחריות והכי מסוכנת שיצאה מפיו של ראש הממשלה", צוין.