"ריאל מדריד? קנו 2 שחקנים ב-95 מיליון אירו, אנחנו בסכום הזה קנינו 8"

הסופרקאפ? "נועד לגרום לספונסרים ולטלוויזיה להיות מרוצים" ■ דייגו סימאונה, מאמן האלופה הספרדית אתלטיקו מדריד, פותח מבערים לפני פתיחת העונה

דייגו סימאונה / צלם: רויטרס
דייגו סימאונה / צלם: רויטרס

דייגו סימאונה, מאמן אתלטיקו מדריד, לא ממש מאושר מצמד משחקי הסופרקאפ הספרדי, שיפגישו בין קבוצתו, שמגיעה למפעל על תקן אלופת הליגה הספרדית אשתקד - לבין מחזיקת גביע המלך ריאל מדריד.

"אין שום היגיון בעובדה שהסופרקאפ הספרדי משוחק על-פני שני משחקים", אמר המנג'ר הארגנטיני. "כנראה שהמטרה היחידה היא לגרום לספונסרים ולטלוויזיה להיות מרוצים". דרבי הסופרקאפ הראשון יתקיים מחר (ג') באצטדיון הסנטיאגו ברנבאו של ריאל. את הגומלין תארח אתלטיקו של סימאונה כבר ביום שישי, במגרשה (הוויסנטה קלדרון). עונת 2014/15 של הליגה הספרדית תצא לדרך בשבת, כששתי הנציגות של עיר הבירה יקיימו את משחקי הבכורה שלהן (ריאל מול קורדובה, ראיו-אתלטיקו) רק ביום שני, בשל מעמסת הסופרקאפ.

נציין כי בליגות הבכירות האחרות באירופה - אנגליה, איטליה, גרמניה וצרפת - הסופרקאפ בין האלופה למחזיקת הגביע כולל רק משחק אחד. עם זאת, הוא בהחלט מהווה מעמסה בחלק מהמקרים - לדוגמא עבור הקבוצות הצרפתיות, שנאלצו לקיים אותו הקיץ בבייג'ין, סין, מסיבות מסחריות כמובן (במשחק עצמו ניצחה פ.ס.ז' 0-2 את גינגאן).

סימאונה ניפק במסיבת העיתונאים הצהרות מעניינות נוספות: הארגנטיני ביקר את מדיניות התשלומים של ריאל בשוק ההעברות. "הם בזבזו 95 מיליון אירו על שני שחקנים - בזמן שאנחנו קנינו בסכום הזה שבעה-שמונה שחקנים", אמר המנג'ר.

סימאונה מתכוון כמובן לשני שחקני הרכש הנוצצים שהביאה ריאל הקיץ - טוני קרוס (הגיע מבאיירן מינכן) וחאמס רודריגז (מונאקו). מבחינת מספרים, הוא לא ממש רחוק מהאמת: לפי אתר transfermarkt, רכשה הקיץ אתלטיקו שמונה שחקנים חדשים במחיר כולל של 101.5 מיליון אירו (שני היקרים מביניהם: אנטואן גריזמן שהגיע תמורת 30 מיליון אירו מסוסיאדד, ומריו מנדז'וקיץ' שנקנה עבור 22 מיליון אירו מבאיירן).