"צ'אלאנג'! בקרוב גם בכדורגל?

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, מרוצה מחדירתם של עזרים לשופטים כמו טכנולוגיית קו השער והספריי הנעלם - וכעת קורא להוסיף אלמנט משמעותי נוסף למשחק

ספ בלאטר נשיא פיפא / צלם: רויטרס
ספ בלאטר נשיא פיפא / צלם: רויטרס

לאחר חדירתן המוצלחת למשחק של טכנולוגיית קו השער וגם הספריי הנעלם, עושה רושם שכלי עזר אחר לשופטים, אפילו יותר מרחיק לכת מקודמיו - עשוי להיכנס לעולם הכדורגל.

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שבעבר היה ידוע כאחד המתנגדים הגדולים לשינויים כלשהם במשחק, טוען כי הוכשרה כעת הקרקע לשלב בכדורגל "צ'אלאנג'", בסגנון הנהוג בטניס כבר שנים ארוכות. "אין צורך להתבצר בעמדות ולהיצמד לעקרונות רק לשם התבצרות בעמדות והיצמדות לעקרונות", מצוטט בלאטר באתר insideworldfootball. "המטרה שלנו צריכה להיות הפיכתו של הכדורגל לאמין יותר, לסייע לשופטים במשימה הקשה שלהם".

בעקבות ההצלחה של טכנולוגיית קו השער והספריי, בלאטר סבור כי "במקרה של החלטות שיפוט שנויות במחלוקת, צריך לתת למאמני הקבוצות אופציה לערער עליהן ולבצע צ'אלאנג' לאחר צפייה בוידאו. הפחדים שדבר כזה ישנה את האופי של המשחק הם לא מבוססים. אפשר לתת לכל מאמן לקרוא שני צ'אלאנג'ים בכל משחק".

הצעתו של הנשיא בן ה-78 של ארגון הכדורגל העולמי תהיה חייבת לעבור בפיפ"א, ולאחר מכן גם את ה-International Football Association Board, גוף העל של חוקת הכדורגל העולמי, על מנת להיכנס לתוקף. בעיה מעשית שעלולה להיווצר במקרה של צ'אלאנג'ים בכדורגל, היא שלעיתים גם צילומי טלוויזיה לא מוכיחים בוודאות אם שחקן נמצא בעמדת נבדל, או הוכשל ברחבה ולכן צריך לקבל פנדל.

זוהי הפעם השנייה שבה בלאטר מאזכר את הצורך להחדיר צ'אלאנג' בסגנון טניס לכדורגל העולמי. בעוד השבוע הוא כתב את דבריו בפיפ"א מגזין - הפעם הקודמת התרחשה לפני המונדיאל הקיץ בברזיל, במהלך קונגרס פיפ"א שהתקיים בסאו פאולו. בלאטר משמש כנשיא פיפ"א מאז 1998, והוא מתכוון לרוץ לקדנציה נוספת בתפקיד, בבחירות שייערכו בשנה הבאה.