לוח אלטרנטיבי בערוץ 10: חדשות, "המקור" ודרמה

הלוח, שאינו כולל תוכניות בידור וריאליטי, יוצג השבוע בפני מועצת הרשות השנייה

יוסי ורשבסקי / צילום: תמר מצפי
יוסי ורשבסקי / צילום: תמר מצפי

ערוץ 10 גיבש לוח שידורים ל"ערוץ האלטרנטיבי", והוא יציג אותו בפני מועצת הרשות השנייה ביום חמישי הקרוב.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, נפגש לפני ימים אחדים עם יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, והציג בפניו את הלוח לערוץ, שיבוסס כולו על שידורי החדשות, תוכניות אקטואליה, דוקומנטרי ומה שמכונה "ענייני חברה".

לוח השידורים לא כלל תוכניות בידור או ריאליטי, אך גם לא שובצו בו סדרות דרמה, ואבישר ביקש כי ז'אנר זה יתווסף לפני הצגתו בפני מועצת הרשות. לאור דרישה זו בערוץ הוסיפו ללוח משבצת דרמה.

לוח השידורים החדש כולל את כלל משדרי חברת החדשות של ערוץ 10 כפי שהם כיום, ובכללם רצועות הפרה-פריים, רצועת הלילה והמהדורה המרכזית, כשאליהם תתווסף רצועת חדשות נוספת לאורך היום, ומיד אחר-כך רצועה דוקומנטרית הכוללת גם תוכניות תחקיר כמו "המקור" ותוכניתם של אורלי וגיא. הערוץ יכלול גם תוכנית אירוח של אקטואליה קלילה יותר כמו זו של שי שטרן.

בערוץ 10 שואבים עידוד מנתוני הצפייה שהשיגה אמש (ב') התוכנית התיעודית "המסע המופלא של אהרוני וגידי" - 14.4% במשקי-בית יהודיים, שהיוותה אלטרנטיבה לתוכנית הריאליטי "The Voice" של זכיינית ערוץ 2 רשת שהידרדרה ל-23.7% צפייה.

בערוץ 10 תולים תקוות במצגת שתובא בפני מועצת הרשות השנייה, שכן לפי שעה המועצה היא הגורם היחיד בשוק שמבקש למצוא פתרון לעתידו של הערוץ.

זאת לאור העובדה שנראה כי מנכ"ל הרשות שי באב"ד, בגיבויו של שר התקשורת גלעד ארדן, אינם תומכים בקידום חקיקה להארכת זיכיונו של ערוץ 10 עם סיומו בסוף דצמבר 2014, ומעדיפים את האפשרות של הוצאות רשת וקשת לערוצים נפרדים משלהם, עם חברת חדשות לכל אחת מהן, מחוץ לערוץ 2.

חוק הארכת זיכיון לערוץ 10, אם יקודם, עשוי להביא להחלטה של רשת וקשת לא לוותר על זיכיונן בערוץ 2 ולא לצאת לרישיון עד 2017.

למרות הגיבוי לו זוכים בערוץ 10 מיו"ר הרשות אילן אבישר ומיו"ר ועדת הטלוויזיה יעקב שחם, ידיה של המועצה כבולות, והיא אינה יכולה לסייע לערוץ ללא תיקון חקיקה או מבלי שיביא משקיע לטובת קבלת רישיון. ללא משקיע שייכנס לערוץ אין למועצה את האפשרות החוקית לאפשר לו קבלת רישיון. זאת למרות שבמועצה יש נכונות להקל על הערוץ בתחום הערבויות שהוא יצטרך להציג לפני מעבר לרישיון, ולאפשר לו להסתפק בערבויות שקיימות לו כבר היום - חלקן העיקרי ערבויות אישיות של בעל השליטה בערוץ יוסי מימן.

בערוץ 10 נחושים להעביר את רעיון "ערוץ האיכות", שיתבסס על התאמות ברגולציה כלפיו והורדה של דרישות ההוצאה הכלכלית של הערוץ. אם בכל זאת לא ישרוד הערוץ, ויוחלט להוציא את הזכייניות לערוצים משלהן - עשוי ערוץ 10 לקבל הארכת זיכיון לתקופה קצרה, על מנת שלא לאפשר מונופול בשידורים בישראל.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "שוק הטלוויזיה מצוי בפתחה של תקופת ביניים רבת-שינויים, תקופה בה יתעצבו מודלים חדשים בענף התקשורת. ערוץ 10 מקבל בברכה את היוזמה של יו"ר מועצת הרשות השנייה, מר אילן אבישר, שמעודדת ריבוי שחקנים בשוק והמשך תחרות רציפה בענף".