גוגל העלימה לאיש הזה 46 א' ד' בפתאומיות ובלי הסברים

יזם אינטרנט צעיר: הצלחתי להרוויח הרבה בזכות שירות ה-AdSense של גוגל - ויום אחד הם סגרו לי את החשבון ולקחו את הכסף ■ גוגל: הוא הפר את החוקים

אידריס סמי / מתוך businessinsider
אידריס סמי / מתוך businessinsider

אידריס סמי בן ה-19 הוא צרפתי-מרוקאי שהקים אתר בשם MesTextos המאפשר למשתמשים לשלוח הודעות SMS לחבריהם דרך האתר, כלומר אם אין ברשותם מכשיר סלולרי או אם ברצונם להימנע מתשלום לספק.

עד תחילת השנה החברה הצליחה בעוד סמי השכיל לפרסם את העסק בשירות הפרסום המקוון AdSense של גוגל. עד דצמבר האחרון החשבון שלו הגיע ל-46 אלף דולר בעקבות ההקלקות הרבות על פרסומות באתר שלו; ואז הוא גילה שאם אתה לא הולך בדיוק לפי הכללים של גוגל ב-AdSense, ענקית האינטרנט תעניש אותך.

גוגל החליטה לסגור לסמי את החשבון ב-AdSense ולהחזיר את כל הכסף שצבר - למפרסמים. כל 46 אלף הדולרים. גוגל גם אסרה על סמי להשתמש בשירות ה-AdSense עד להודעה חדשה.

סמי רתח על המהלך הפתאומי של גוגל שנעשה ללא כל התראה מראש. המהלך הזה מצטרף גם לתיאוריית קונספירציה שמסתובבת שנים בשוק הפרסום המקוון לפיה גוגל חוסמת חשבונות של משתמשי AdSense שצוברים מעל 5,000 דולר בחודש, ממש לפני שצריך לשלוח את הצ'קים (התיאוריה הזו בעייתית כיוון שגוגל עצמה מרוויחה מאותן פרסומות כך שחסימת חשבונות פוגעת בה).

גוגל טענה כי האתר של סמי אילץ גולשים להקליק על פרסומות וזה מנוגד לחוקים. סמי הכחיש זאת וטען ששני צוותי מכירות של גוגל שיבחו אותו על ההצלחה שלו. בעיקר הוא קבל על כך שגוגל לא סיפקה שום התראה לפני שסגרה את חשבונות ורוקנה אותו מכספים.

דובר גוגל סירב להגיב ספציפית לטענה של סמי אך מסר לאתר "ביזנס אינסיידר", שהביא את סיפורו של סמי, כי "אנחנו תמיד שולחים הודעה למשתמש ומפרטים בפניו על אילו כללים הוא עבר. במקרים רבים אנו מעניקים הזדמנות למשתמשים לתקן את הליקויים. ללקוחות ניתנת גם האפשרות לערער על החלטתנו".