פשיטת רגל גדולה בנדל"ן: חברת הבנייה צ.לנדאו מבקשת הקפאת הליכים בשל "התייקרות תשומות, הקיפאון בשוק, מצוקת האשראי ומבצע צוק איתן"

חובות החברה עומדים נכון להיום על סך של כ-70 מיליון שקל ■ החברה מרגיעה: הלקוחות שקנו דירות לא ייפגעו

אתר בנייה / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה / צילום: תמר מצפי

חברת הבנייה צ. לנדאו, שבבעלות משפחת לנדאו ואלון נתן, עומדת להגיש בקשה לבית המשפט להקפאת הליכים. כך דיווחה היום (ג') החברה. מנכ"ל החברה הוא אלון נתן, כדורגלן עבר של מכבי תל-אביב.

על-פי הודעת החברה, הבקשה להקפאת ההליכים מוגשת על מנת "לארגן עצמה מחדש, לסיים פרוייקטים שבביצוע וביזמות, למסור דירות לדיירים בפרויקטים אלה ולהיערך על מנת לתת כלים לנאמן שימונה להחזיר את חובות החברה ולמזער סיכון ללקוחות, ספקי וקבלני המשנה של החברה".

חובות החברה עומדים נכון להיום על סך של כ-70 מיליון שקל ובחברה מדגישים היום כי מול חובות אלה יש בבעלות החברה נכסים למימוש. עוד נמסר מהחברה כי צ. לנדאו ביקשה למנות בשיתוף את עו"ד חגי אולמן ואת עו"ד שולי גולדבלט כנאמני החברה.

"החברה השקיעה ממון רב בפרויקטים שנועדו להשיא ערך לחברה ואולם צירוף של ארועים שנכפו עליה ושאינם תלויים בה, הובילו אותה למצב שבו החליטה, לאחר מחשבה רבה, לבקש את ההקפאה וכל זאת על מנת למזער נזקים", כך לדברי דודי לנדאו, מבעלי החברה. "התייקרות תשומות הבנייה והשפעת המשבר בתחום הנדל"ן, משבר האשראי בשוק ההון והאירועים הבטחוניים בחודשיים האחרונים תרמו גם הם והביאו אותה לנסיבות הללו".

עוד נמסר היום מהחברה כי: "אנו מצרים מאד בפני לקוחות, ספקי וקבלני החברה ועדיין מאמינים בנכסי החברה תוך אמונה שבעזרת נקיטת תהליך השיקום וההבראה, ניתן יהיה להחזיר את מלוא חובות החברה והיא תחזור לפסים של בנייה וייזום בכל הארץ. ברצוננו להדגיש כי אנו צופים כי לקוחות החברה לא ייפגעו כתוצאה מההליך".

חברת צ. לנדאו היא חברה ותיקה בענף הנדל"ן למגורים עם ותק של למעלה מ-30 שנה. בין הפרויקטים שבנתה החברה ניתן למצוא את שכונת "מרום שיר" בבני ברק, ביצוע פרויקט "חלומות כרכור" בפרדס חנה-כרכור בעבור חברת שיכון ובינוי נדל"ן, ביצוע פרויקט "דירה במושב" עבור חברת חנן מור בתלמי מנשה ועוד פרויקטים במודיעין עילית, אלעד, חדרה, קריית אונו, נתניה, בית שמש ועוד.

חברת צ.לנדאו מתפקדת כחברת ביצוע למספר פרויקטים של חברת שיכון ובינוי נדל"ן. בעקבות הודעתה של צ.לנדאו על הקפאת ההליכים התייחסה גם שיכון ובינוי נדל"ן לסוגייה ומסרה הערב כי: "שיכון ובינוי נדל"ן עמדה ותעמוד בכל התחייבותה ללקוחותיה. אנו ננקוט בכל האמצעים על מנת לוודא שגם אם קבלן זה או אחר נתקל בקשיים הרי שלקוחותינו לא יפגעו".

חברת צ.לנדאו מבצעת נכון להיום גם פרויקט מגורים לחברת שפיר בשכונת אגמים בנתניה. גורמים בשפיר מסרו היום כי בכוונת החברה, שלה גם זרוע ביצוע פנימית, להיכנס לנעלי קבלן הביצוע הנוכחי ולהשלים את בניית הפרויקט שנמצא בשלבים מתקדמים ולכן לא צפוייה כל פגיעה ברוכשי הדירות בפרויקט.