טרור מזעזע: דאע"ש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקאי

ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני פרסם סרטון מזעזע, בו חבר הארגון עורף את ראשו של העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי ■ בסרטון מאיים הארגון על אובמה ואומר: "אם תוקפנות ארה"ב תימשך, אזרחים אמריקאים נוספים ייהרגו"

ההוצאה להורג של העיתונאי האמריקאי  ג'יימס פולי בידי דעאש / צילום: מסך
ההוצאה להורג של העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי בידי דעאש / צילום: מסך

ארגון הטרור האסלאמי דאע"ש שחרר הלילה (ד') סרטון מזעזע בו מוסרטת עריפת ראשו של עיתונאי אמריקאי העונה לשם ג'יימס פולי. פולי נעדר כאשר סיקר את מלחמת האזרחים בסוריה לפני שנתיים, ומאז עד לפרסום הסרטון עקבותיו לא נודעו.

את הסרטון מסיים רעול-הפנים באיום על נשיא ארה"ב, ברק אובמה - כשהוא מחזיק עיתונאי נוסף ואומר: "חייו של האמריקאי הזה תלויים בידיך, אובמה".

הסרטון הקשה לצפייה מתחיל בקטע מתוך דברים שנשא אובמה בפני הקונגרס האמריקאי. אובמה מתייחס לתקיפה שביצע חיל האוויר של ארה"ב בעיראק ומסביר מדוע היא יצאה לפועל. לאחר מכן משודרים צילומי אוויר בהם מתועדות ההתקפות על יעדים של ארגון דאע"ש בעיראק.

עם סיום קטע התקיפה מוצגת הכתובת "מסר לאמריקה", שלאחריה מוצג פולי כשהוא מדבר ומאשים את ממשלת ארה"ב בסבל שנגרם לו - ככל הנראה דברים שנכפו עליו לומר. בדבריו הוא פונה לאחיו, חייל בחיל האוויר האמריקאי, ומאשים אותו ברצח חפים מפשע. לבסוף הוא מסיים באומרו: "הלוואי ולא הייתי אזרח אמריקאי".

בשלב הבא, רעול-הפנים, חבר בארגון דאע"ש, מדבר באנגלית עם מבטא בריטי ואומר: "יצאתם מגדרכם על מנת להפריע לפעולותינו. אנחנו כבר לא ארגון טרור, אנחנו מדינה איסלמית. כל פעולה שלך, אובמה, שתוביל לפגיעה באזרחינו, תוביל לפגיעה באזרחים אמריקאים".

לאחר שמסיים רעול-הפנים את דבריו, הוא עורף את ראשו של העיתונאי באכזריות.

לבסוף, לאחר ביצוע המעשה המחריד, רעול-הפנים אוחז בידו אדם נוסף ואומר: "חייו של האמריקאי הזה תלויים בידיך, אובמה". העיתונאי, סטיבן סוטלוף, ככל הנראה מוחזק גם הוא בידי הארגון הרצחני.

בתגובה לסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, בבית הלבן הודיעו כי סוכני מודיעין עובדים במטרה לבחון האם הקטע המצולם הוא אכן אמיתי. "ראינו את הסרטון שמציג את הרצח של ג'יימס פולי על-ידי דאע"ש", אמרה דוברת הבית הלבן, קטלין היידן. "הקהילה המודיעינית עובדת במרץ על מנת לבחון את אמיתותו".

לדבריה, "אם הסרטון הוא אכן אמיתי, אנחנו מזועזעים מהרצח של העיתונאי האמריקאי החף מפשע. אנחנו מביעים את הצער העמוק ביותר למשפחתו ולחבריו של פולי".