יוצאים לדרך: החל תהליך בניית תאגיד השידור הציבורי החדש

השר גלעד ארדן החל בהתייעצויות למינוי שופט בדימוס שישמש כיו"ר ועדת האיתור למינוי המנכ"ל הזמני הראשון של רשות השידור

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר התקשורת גלעד ארדן החל בהתייעצויות למינוי שופט בדימוס שישמש כיו"ר ועדת האיתור למינוי המנכ"ל הזמני הראשון של רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי הלשכה המשפטית של משרד התקשורת החלה בניהול התכתובות מול נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס למינוי השופט המדובר, וההערכה היא כי לאחר שארדן כבר העביר רשימת של שמות מומלצים, כבר בימים הקרובים ימונה השופט.

מינוי לשנתיים

על-פי חוק התאגיד השידור הציבורי החדש, האופן שבו ימונה המנכ"ל הראשון של רשות השידור החדשה שונה מדרכי המינוי של המנכ"לים שיבואו אחריו. המנהל הראשון, המכונה זמני, ישמש כמנהל למשך שנתיים בלבד, בעיקר לצורך הקמת הרשות החדשה. למעשה מנהל זה יהיה האיש שיהיה אמון על עיצובה, גיבוש המבנה שלה וקביעת מספר העובדים שבה. אין מניעה חוקית כי בתום השנתיים המדוברות, תוארך כהונתו.

מנכ"ל זה יפעל במקביל למפרק הרשות הנוכחית, הכנ"ר דוד האן, והעורך הראשי הכפוף לו, יונה ויזנטל.

למעשה, יציאתו לדרך של תהליך ההקמה חשוב ומרכזי יותר מתהליך הפירוק, שכן תאריך היעד שנקבע לתחילת עבודת השידור הציבורי החדש הוא מארס 2015 לכל המוקדם וספטמבר 2015 לכל המאוחר.

על-פי תהליך המינוי, השר אמור למנות - בהתייעצות עם נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס - יו"ר ועדת איתור שהוא שופט בדימוס. אותו שופט יקים צוות איתור שימנה בסופו של דבר את המנכ"ל החדש. זאת בניגוד למנהלים שיבואו אחריו, אשר ימונו על-ידי דירקטוריון שימונה על-ידי ועדת האיתור.