קניות ברשת: 63% מהישראלים חוששים שההזמנה מחו"ל לא תגיע

סקר PayPal מגלה: הישראלים עדיין מבלים הרבה יותר זמן בחנויות פיזיות מאשר בחנויות אונליין

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

רבים מהישראלים עדיין פוחדים לקנות באינטרנט: 63% מהם חוששים שמוצרים שיזמינו באתרים בינלאומיים פשוט לא יגיעו, ו-60% חוששים שפרטי האשראי שלהם יעלו לרשת וייגנבו - כך עולה מסקר בינלאומי שערכה PayPal בקרב 15 אלף אנשים בני 18-64 ב-15 מדינות.

החשש שההזמנה מחו"ל לא תגיע מאפיין את הישראלים יותר מאשר גולשים אחרים ברחבי העולם, ולצד הם מוטרדים מסוגיות נוספות: יותר ממחצית אומרים שאין שום הבטחה לאיכות המוצרים, ושיעור דומה (55%) חושש מהונאות.

עם זאת, הנאמנות לקניות כחול-לבן מועטה מאוד - רק 15% מהישראלים מעדיפים לקנות באתרי מסחר ישראלים לעומת זרים. לעומת זאת, כשליש מהצרכנים בבריטניה, קנדה, טורקיה ואוסטרליה מעדיפים לקנות מוצרים באתרים מקומיים מאשר לבצע משלוח בינלאומי.

36% מהישראלים אומרים שאחד הדברים שהכי מפריעים להם הוא קנייה באתרים שרק ברגע האחרון לפני התשלום מגלים לגולש עלויות נוספות כמו דמי משלוח או מסים שונים. ל-30% מהם מפריעים אתרים שמחייבים אותם להירשם עם שם משתמש וסיסמה לפני הרכישה בכל פעם מחדש, מה שמסבך את התהליך החזק של קניות אונליין. מבחינתם, זה בזבוז זמן ודבר שפוגם בחוויית הקניות אונליין.

אף שיותר ויותר ישראלים עברו לרכוש באינטרנט, הפער בין הזמן שהם מבלים בחנויות פיזיות לעומת חנויות אונליין גדול. על-פי הסקר, הישראלי הממוצע מבלה 302 דקות בשבוע בחנות פיזית, לעומת 180 דקות בקניות אונליין - פער של 122 שעות. בבריטניה, שם נושא הקניות אונליין מתקדם בהרבה, הפער עומד על 22 שעות בלבד.

סין, אגב, היא המדינה היחידה מבין 15 המדינות המובילות שנסקרו, שהגולשים בה מבלים יותר זמן בקניות אונליין מאשר בקניות בחנויות פיזיות - עם פער של 9 שעות בשבוע לטובת האינטרנט.

עם זאת, יש לקחת בחשבון ששיטוט בחנות לפעמים יכול להסיח את דעתו של הקונה מהמטרה שלשמה הוא הגיע, בעוד שבאינטרנט השימוש ממוקד יותר. זו, אגב, הסיבה שיש לא מעט רשתות וחנויות פיזיות שמנסות ולהימנע מלקדם מכירות אונליין באתרים שלהן, כדי לא לפגוע בחוויית הקנייה בחנות הפיזית או ברכישה אימפולסיבית של מוצרים שלא תוכננו מראש.

ב-PayPal, שמפעילה שירות תשלומים אינטרנטי מאובטח, מסבירים כי "השפע והמחירים הזולים של המוצרים ברחבי האינטרנט דורשים זהירות, כמו בעולם האמיתי. לכן חשוב לשמור תמיד על ערנות ולפעול בהתאם לאינסטינקטים הגיוניים, לא להתפתות למחירים זולים מדי, ולוודא שמדובר באתר חוקי וידוע. צריך להיות מודעים לכך שישנו סיכון בחשיפת הפרטים הפיננסיים האישיים ברשת, ובעיקר באתרים לא מוכרים וכשלא משתמשים באמצעי תשלום מאובטחים".

הזמנות מחול
 הזמנות מחול